مقاله نظریه یادگیری شىاختی – اجتماعی بندورا و دلالت های تربیتی آن

مقاله نظریه یادگیری شىاختی – اجتماعی بندورا و دلالت های تربیتی آن
نوع فایل
pdf
حجم فایل
568KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
820 بازدید
7,000 تومان 5,000 تومان٪29 تخفیف

مقاله نظریه یادگیری شىاختی – اجتماعی بندورا و دلالت های تربیتی آن

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf مقاله نظریه یادگیری شىاختی – اجتماعی بندورا و دلالت های تربیتی آن می باشد .این فایل شامل 23 صفحه مقاله بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد.برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

مقاله نظریه یادگیری شىاختی – اجتماعی بندورا و دلالت های تربیتی آن

از آنجائیکه بررسی نظرات متفکران نظریه‌پرداز در حوزه یادگیری و استخراج دلالت‌های تربیتی از آن می‌تواند راهنمای

پژوهشگران و مربیان تعلیم وتربیت قرار گیرد، بر این اساس کانون اصلی توجه پژوهش حاضر بر بررسی نظریه یادگیری شناختی – اجتماعی

بندورا و استخراج منطقی دلالتهای تربیتی آن قرار گرفته است.

همچنین از دلایلی که در این پژوهش، این نظریه برای بررسی و استخراج دلالتهای تربیتی آن انتخاب شده

وسعت مبانی نظری بندورا در سه حوزه اجتماعی- شناختی- رفتاری و گستردگی کاربرد آن در حوزه های کودک و نوجوان و حتی بزرگسال است

که، استنباط دلالتهای تربیتی آن می تواند پژوهشگران و مربیان را در جهت ساخت و بکارگیری الگوهای تربیتی مبتنی بر این دیدگاه یاری رسانده

وزمینه نگرش عمیق و بدیع آنها را در یافتن راهبردهای دقیق تربیتی فراهم آورد.

سوالات اساسی این پژوهش عبارتند از: ۱- مبانی یادگیری از دیدگاه نظریه یادگیری شناختی – اجتماعی بندورا چیست؟ ۲- اهداف، اصول و روشهای تربیتی مبتنی بر نظریه بندورا کدامند؟ روش مورد استفاده در این پژوهش، توصیفی- تحلیلی و استنباط منطقی است.

این روش یکی از روشهای رایج در پژوهشهای فلسفی می باشد که ضمن آن، پژوهشگران ابتدا به توصیف و تحلیل نظریه یادگیری شناختی – اجتماعی بندورا مبادرت ورزیده و سپس به استنباط منطقی و تبیین دلالت‌های آموزشی آن خواهند پرداخت. لازم به یادآوری است که منظور از مبانی یادگیری، مباحثی از قبیل ماهیت یادگیری، چگونگی یادگیری، انواع یادگیری و منابع یادگیری از نظر بندورا می باشد. برخی از یافته‌های پژوهش حاضر تشریح مواردی چون یادگیری مشاهده ای، یادگیری خودتنظیمی و مولفه های آنها مانند تقویت و خودکارآمدی و … است که مولفان مقاله حاضر، براساس این یافته‌ها پیشنهاداتی در قالب روشهای اجرایی و کاربردی آن در حوزه تعلیم و تربیت ارائه کرده اند که همه این موارد در اصل مقاله به تفصیل توضیح داده خواهد شد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.