تفسیر سطوح پنج گانه آزمون هوش وکسلر
دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه تفسیر سطوح پنج گانه آزمون هوش وکسلر می باشد. این فایل شامل ۸ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.
دانلود فایل جامع pdf تفسیر سطوح پنج گانه آزمون هوش وکسلر
دانشجویان و کاربران گرامی فایل حاضر کامل ترین و جامع ترین فایل pdf تفسیر سطوح پنج گانه آزمون هوش وکسلر می باشد. این فایل شامل ۸ صفحه ودر غالب فرمت pdf تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.
سطوح تفسیر ۵ گانه وکسلر
سطح ۱ – هوشبهر مقیاس کلی :
- برای ارزشیابی سایر توانایی های شناختی ، پایه و بافت کلی را فراهم می کند .
- معمولا تنها نمره ای است که بیشترین اعتبار و روایی را دارد .
- موقعیت نسبی شخص را با همسالانش به دست می دهد .
- یک برآورد کلی از توانایی های ذهنی او در اختیار می گذارد .
سطح ۲ الف : هوشبهرهای کلامی و عملی :
- بررسی هوشبهرهای کلامی و عملی ، و برسسی تفاوت نسبی بین آنها مهم است .
- تفاوت ممکن است صرفا بیانگر اطلاعات سودمند باشد و الزاما نشانه ای از بیماری پنهان نیست .
- در مواردی که تفاوت نمره ها ۲۵ یا بالاتر باشد احتمال آسیب مغزی بیشتر است
- هرگونه تفسیر در مورد تفاوت نمره های آزمودنی در هوشبهر های کلامی و عملی باید با در نظر گرفتن و توجه به وضعیت جمعیت شناختی وی صورت گیرد .
سطح ۲ ب : هوشبهرهای کلامی و عملی
- معانی وابسته به نمره های عامل مورد توجه قرار گیرد .
- عامل آزادی از حواسپرتی (در مقیاس کودکان ) شامل محاسبه عددی ، فراخنای ارقام و رمز گردانی می باشد .
- رهایی از حواسپرتی با تمرکز ، توجه و حافظه همبستگی نشان داده است .
- پایین بودن نمره عامل رهایی از حواسپرتی ممکن است کاهش عملکرد آزمودنی در سایر حوزه ها را سبب شود ، لذا در برآورد قابلیت کلی شخص این نکته را باید مورد توجه قرار داد .
سطح ۳: تغییرپذیری خرده آزمون های درون مقیاس ها
- بررسی میزان انحراف هریک از خرده آزمون ها از میانگین مقیاس های کلامی یا عملی و مقایسه بین خرده آزمون های مختلف است .
- نتیجه کار باید به توصیف نسبی درمورد نقاط قوت و ضعف شناختی آزمودنی بینجامد .
- متخصص بالینی باید تعیین کند کدام دلایل در تفاوت عملکرد آزمودنی ها درست تر و دقیق تر است .
- با در نظر گرفتن مهارت هایی که به وسیله هر خرده آزمون اندازه گیری می شود و با مشاهده دقیق رفتار آزمودنی و آزمون حدود توانایی های آزمودنی بررسی می شود .
راهنمای خرید:
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.