سوالات تشریحی توانمند سازی بخش داخلی

سوالات تشریحی توانمند سازی بخش داخلی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
530KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
607 بازدید
7,000 تومان 5,000 تومان٪29 تخفیف

سوالات تشریحی توانمند سازی بخش داخلی

 دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf سوالات تشریحی توانمند سازی بخش داخلی می باشد. این فایل شامل ۱۲ صفحه سوال تشریحی مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

سوالات تشریحی توانمند سازی بخش داخلی

-۱ یکی از پیامدهای مسمومیت با اکسیژن کلاپس آلوئل ها می باشد به نظر شما به عنوان پرستار

چرا در بیماریکه به علت گاز گرفتگی تحت درمان با اکسیژن است کلاپس آلوئلی رخ داده . توضیح دهید ؟

در بیمار فوق هیپوکسی از نوع آنمیک است که در گاز گرفتگی به علت مسمومیت با منواکسید کربن

پیش آمده که اقدامات درمانی در این بیمار در مرحله اول اکسیژن درمانی است.

در اکسیژن تراپی گاز اکسیژن را با فشاری بیشتر از فشار اتمسفر به بیمار می دهیم هدف بر طرف کردن هیپوکسی و نهایتا کاهش بار کار قلب و ریه است .
نیتروژن در حالت عادی ۸۷ % هوای اتاق را شامل می شود و به میزان کمی توسط خون در ریه ها جمع می شود . بیشتر نیتروژن در آلوئول ها باقی می ماند و به حجم آلوئول اضافه می گردد که این امر به پیش گیری از روی هم قرار گرفتن آلوئول ها کمک می نماید .

زمانی که O2 دمی بالا می رود مولکولهای O2 به جای مولکول های نیتروژن قرار می گیرند. که به علت تجویز زیاد اکسیژن ، این گاز جایگزین نیتروژن می شود، حجم باقیمانده کاهش یافته و آلوئولها کلاپس می شود. همچنین اکسیژن با غلظت زیاد سبب کاهش تولید سورفکتانت می شود که این امر نیز در بروز اتلکتازی نقش دارد .

۲ بیمار – COPD در بخش بستری است دستور تجویز اکسیژن دارد ، پرستار می بایست در تجویزاکسبژن چه نکاتی را مدنظر قرار دهد؟

در اکسیژن تراپی گاز اکسیژن را با فشاری بیشتر از فشار اتمسفر به بیمار می دهیم هدف بر طرف کردن هیپوکسی و نهایتا کاهش بار کار قلب و ریه است ..در بیماران COPD ،کاهش فشار سهمی اکسیژن خون شر یانی )هیپوکسی( محرک تنفس است ) برعکس حالت عادی که مرکز تنفس با افزایش CO2 شریانی تحریک می شود.

بنابراین تجویز ناگهانی مقدار زیاد O2 باعث حذف این محرک تنفسی می شود ، در نتیجه PaCO2 بتدریج بالا رفته تاجایی که بیمار به علت نارکوز و اسیدوز ناشی از افزایش PaCO2 فوت میکند. چون اکسیژن با غلطت بالا روی CNS اثر سمی داشته و باعث تضعیف تهویه می شود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.