استاندارد حسابداری بخش عمومی شماره ۱۰

استاندارد حسابداری بخش عمومی شماره ۱۰
نوع فایل
pdf
حجم فایل
305KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
699 بازدید
7,000 تومان 5,000 تومان٪29 تخفیف

استاندارد حسابداری بخش عمومی شماره ۱۰

دانشجویان و کاربران گرامی: فایل حاضر pdf استاندارد حسابداری بخش عمومی شماره ۱۰ رویه های حسابداری، تغییر در برآوردهای حسابداری و اشتباهات می باشد. این فایل شامل ۱۵ صفحه جزوه با کیفیت عالی می باشد که در قالب فرمت pdf تهیه شده و در دسترس شما عزیزان قرار داده شده است . امیدواریم که مفید بوده و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد .در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

استاندارد حسابداری بخش عمومی شماره ۱۰

هدف

۱ . این استاندارد، معیارهای انتخاب و تغییر در رویه‌های حسابداری همراه با نحوه حسابداری و افشای این تغییرات، تغییر در برآوردهای حسابداری و اصلاح اشتباهات را تجویز می‌کند. هدف این استاندارد کمک به ارتقای ویژگیهای کیفی مربوط بودن و قابلیت اتکای اطلاعات مندرج در صورتهای مالی و همچنین حصول اطمینان از قابلیت مقایسه صورتهای مالی یک واحد گزارشگر در دوره‌های مختلف و با صورتهای مالی سایر واحد‌های گزارشگرمی‌باشد.

۲ . الزامات افشای مربوط به رویه‌های حسابداری، به استثنای الزامات افشایی که مربوط به تغییر در رویه‌های حسابداری است، در استاندارد حسابداری بخش عمومی شماره ۱ با عنوان «نحوه ارائه صورتهای مالی» ارائه شده است.

دامنه‌ کاربرد

۳ . این استاندارد در خصوص انتخاب و بکارگیری رویه‌های حسابداری، تغییر در رویه‌ها و برآوردهای حسابداری و اصلاح اشتباهات دوره‌های قبل، کاربرد دارد.

۴ . اثرات مالیاتی اصلاح اشتباهات دوره‌های قبل و تعدیلات قابل تسری به گذشته برای اعمال تغییر در رویه‌های حسابداری، در این استاندارد مدنظر قرار نمی‌گیرد.

تعاریف

۵ . اصطلاحات ذیل در این استاندارد با معانی مشخص شده زیر بکار رفته است:

رویه‌های حسابداری: اصول، مبانی، میثاق‌ها، قواعد و روش‌های خاصی (شامل الزامات قانونی) است که در تهیه و ارائه صورتهای مالی بکار گرفته می‌شود.

تغییر در برآورد حسابداری: تعدیل مبلغ دفتری یک دارایی یا بدهی‌ یا مصرف ادواری یک دارایی است که در نتیجه ارزیابی وضعیت موجود، منافع و تعهدات آتی مورد انتظار آن دارایی­ و بدهی حاصل می‌شود. تغییر در برآوردهای حسابداری، ناشی از اطلاعات یا تحولات جدید است و بنابراین اصلاح اشتباه محسوب نمی‌شود.

عملی نبودن: بکارگیری یک الزام، زمانی عملی نیست که واحد گزارشگر به دلایل منطقی قادر به اجرای آن نباشد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.