جزوه اختلالات متابولیک شایع نوزادان استاد: دکتر ثاقب

جزوه اختلالات متابولیک شایع نوزادان استاد: دکتر ثاقب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
343KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
476 بازدید
6,500 تومان 4,500 تومان٪31 تخفیف

جزوه اختلالات متابولیک شایع نوزادان استاد: دکتر ثاقب

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه اختلالات متابولیک شایع نوزادان استاد: دکتر ثاقب (اطفال کارآموزی) دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد. این فایل شامل ۸ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه اختلالات متابولیک شایع نوزادان استاد: دکتر ثاقب

کلسیم و منیزیم
کلسیم به ۳ شکل در بدن وجود دارد: ۱. یونیزه ۲. باند شده به آلبومین ۳. باند شده به فسفات و سایر املاح کلسیمی که ما برای عملکرد در سطح سلولی در نظر می گیریم کلسیم یونیزه است. ولی کلسیمی که در آزمایشگاه چک میشود کلسیم توتال است.
هورمون PTH نقش اصلی را در هموستاز کلسیم ایفا می کند. با کاهش کلسیم ، سطح PTH هورمون افزایش می یابد . PTH باعث اثراتی می شود :

۱. اثر بر کلیه و افزایش باز جذب کلسیم و افزایش دفع فسفر

۲. اثر بر استخوان ها و افزایش بازجذب کلسیم را در بدن زیاد می کند که باعث افزایش جذب کلسیم در لوله ی گوارش می شود. D 3. ویتامین

برخی شرایط و عوامل وجود دارند که بر میزان کلسیم تاثیر گذارند :
۱. بیشترین میزان املاح بدن جنین در ۳ ماه آخر حاملگی جذب می شوند و زمانی که نوزاد نارس به دنیا می آید به طبع مداری
۱۲۰- کمبود تمام املاح را دارد. میزان جذب کلسیم و منیزیم در ۳ ماه آخر بارداری بر اساس منابع مختلف حدود ۱۵۰ ۵۰-۷۰ است. پس به ازای هر چند هفته ای که بچه زودتر به دنیا mg/kg/day برای کلسیم و برای منیزیم mg/kg/day می آید مستعد هیپوکلسمی و هیپومنیزیمی خواهد بود.

۲. هر قدر میزان آلبومین کم باشد میزان کلسیم توتال هم کم خواهد بود. برای مثال ، در نوزادان نارس مخصوصاً با وزن کمتر می دهیم که خود اینترالیپید هم باعث هیپوکلسمی می شود که به intralipid شروع می کنیم و به نوزادن TPN از ۱۵۰۰ گرم دلیل باند شدن با آلبومین است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.