جزوه ارزیابی اورژانس های تروما

 جزوه ارزیابی اورژانس های تروما
نوع فایل
pdf
حجم فایل
3MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
638 بازدید
9,000 تومان 7,500 تومان٪17 تخفیف

 جزوه ارزیابی اورژانس های تروما

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه ارزیابی اورژانس های تروما می باشد .این فایل شامل ۵۵ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد.برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه ارزیابی اورژانس های تروما

این بخش شامل ۹ فصل به شرح زیر است :
فصل ششم: تروما
هفتم: ارزیابی اورژانس های تروما
فصل هشتم: ثابت سازی، فیکس و انتقال مصدوم
نهم: خونریزی و شوک

فصل دهم : اداره مصدومین تروما به سر و صورت
یازدهم: اداره مصدومین تروما به ستون فقرات
گردنی و ستون فقرات پشتی
فصل دوازدهم: اداره مصدومین تروما به قفسه سینه
سیزدهم: اداره مصدومین تروما به شکم و لگن
فصل چهاردهم : اداره مصدومین تروما به سیستم عضلانی – اسکلتی

ارزیابی اورژانس های تروما در حوادث مختلف شامل ارزیابی صحنه و ارزیابی مصدومان است. این پروسه باید توسط تکنسین های اورژانس، مدت ها قبل از رسیدن به صحنه حادثه و با دریافت اطلاعات اولیه در مورد صحنه حادثه و مصدومان از دیسپتچ شروع شود. بعد از رسیدن به صحنه حادثه، این ارزیابی باید با گرفتن اطلاعات از خود مصدومان، شاهدان حادثه و یا از سایر واحد های امدادی ادامه یابد.

به طور شاخص، در ارزیابی اورژانس های تروما، تکنسین های اورژانس پیش بیمارستانی به محض رسیدن به صحنه حادثه، با دو اولویت روبرو هستند که عبارتند اند از :
اولین اولویت : اولویت اول برای هر کسی که در یک حادثه ترومایی درگیر شده باشد، ارزیابی صحنه است. ارزیابی صحنه حادثه ) scene assessment ( یعنی تلاش برای برقراری امنیت صحنه و توجه موشکافانه به ماهیت واقعی شرایط موجود.
این پروسه از زمان حرکت به سوی صحنه حادثه و بر اساس اطلاعات موجود شروع شده و تا زمان رسیدن واحد امداد رسان به آنجا و نیز تا زمان شروع اقدامات مراقبتی توسط امدادگران ادامه دارد. با این وصف مسائل قابل شناسایی در این ارزیابی باید قبل از شروع ارزیابی مصدومان مد نظر قرار گیرند.

در بعضی شرایط )مثلا در وضعیت جنگی نزاع تن به تن( ارزیابی صحنه حادثه اهمیت بیشتری داشته و می تواند روش ها و اصول مراقبت از مصدومان را تغییر دهد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.