جزوه ترجمه فصل اول کتاب فیزیولوژی کاستانزو (فیزیولوژی سلول)

جزوه ترجمه فصل اول کتاب فیزیولوژی کاستانزو (فیزیولوژی سلول)
نوع فایل
pdf
حجم فایل
4MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
568 بازدید
9,000 تومان 7,500 تومان٪17 تخفیف

جزوه ترجمه فصل اول کتاب فیزیولوژی کاستانزو (فیزیولوژی سلول)

 دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه ترجمه فصل اول کتاب فیزیولوژی کاستانزو (فیزیولوژی سلول) دکتر منصور کشاورز می باشد. این فایل شامل ۵۱ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه ترجمه فصل اول کتاب فیزیولوژی کاستانزو (فیزیولوژی سلول)

درک وظایف سیستم های بدن نیاز به دانش جامع مکانیسم های سلولی پایه دارد. هرچند عملکرد کلی هر سیستم بدن متفاوت است، اما همه با یک مجموعه مشترک از اصول فیزیولوژی تعریف می شوند.
اصول اساسی فیزیولوژی در این فصل معرفی میشوند: مایعات بدن، با تاکید خاص بر تفاوت ترکیب مایع داخل سلولی و مایع خارج سلولی؛ ایجاد این اختلاف غلظت با فرآیندهای انتقال در غشای سلولی؛ منشاء اختلاف پتانسیل الکتریکی در غشای سلولی، به ویژه در سلولهای تحریک پذیر مثل عصب و عضله؛ تولید پتانسیل های عمل و انتشار آنها در سلولهای تحریک پذیر؛ انتقال اطلاعات بین سلولها از طریق سیناپس ها و نقش ناقلهای عصبی؛ و مکانیسم هایی که در سلولهای عضلانی پتانسیل عمل را با انقباض جفت می کنند.

این اصول فیزیولوژی سلولی مجموعه ای از دستمایه های تکراری و همپوشان را تشکیل میدهند. هنگامیکه این اصول درک شوند، میتوان آنها را در بیان عملکرد هر سیستم بدن مورد استفاده قرار داد.

حجم و ترکیب مایعات بدن
توزیع آب در بخشهای مایع بدن
در بدن انسان مقدار زیادی از وزن بدن را آب تشکیل میدهد. مقدار کل مایع یا آب که کل آب بدن ۱ نامیده میشود، ۵۰ تا ۷۰ درصد وزن بدن را تشکیل میدهد . به عنوان مثال، یک مرد ۷۰ کیلوگرمی که کل آب بدنش ۶۵ درصد وزن بدنش است ۴۵,۵ کیلوگرم یا ۴۵,۵ لیتر آب دارد ( ۱ کیلوگرم آب ≈ ۱ لیتر آب). به طور کلی، کل آب بدن به طور معکوس با چربی بدن ارتباط دارد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.