جزوه حقوق جزای عمومی مطابق با قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲

 جزوه حقوق جزای عمومی مطابق با قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
432 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

 جزوه حقوق جزای عمومی مطابق با قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه حقوق جزای عمومی مطابق با قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ جهت شرکت در آزمون های وکالت، کارشناسی ارشد ، قضاوت ، سردفتری شامل ۷۶ صفحه جروه بسیار مفید و ارزنده می باشد که در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد.برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

حقوق جزای عمومی مطابق با قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲

مجموعه قواعدی که بر عکس العمل دولت در مقابل اعمال ضد اجتماعی حاکم می باشد و تا از طریق تهدید به مجازات و یا اجرای آن و یا به کار گرفتن اقدامات تامینی یا تربیتی ، اعمال مزبور را پیش گیری و عدالت نسبی و نظم امنیت برقرار می گردد.حقوق جزا در تقسیم بندی کلی تقسیم می شود به :

۱: حقوق جزای بین المللی ۲: حقوق جزای داخلیحقوق جزای بین المللی متشکل از مجکوعه قواعد حقوق داخلی مربوط به کیفر جرائم با بعد بین المللی است.
حقوق جزای داخلی تقسیم می شود به :

۱: حقوق جزای عمومی۲: حقوق جزای اختصاصی ۳: آئین دادرسی کیفریحقوق جزای عمومی در مقابل حقوق جزای اختصاصی است
.حقوق جزای عمومی : به مسائل عام حقوق جزا از جمله تعریف ، تبیین جرم ، شرایط و مختصات مجازات و اقدامات تامینی ، مسئولیت جزایی ، علل موجهه و علل تشدید کننده مجازات یا کیفیات مخففه می پردازد.حقوق جزای اختصاصی : به جرائم خاص می پردازد که طبقه بندی ، تنظیم و تفکیک عناصر هر یک از جرایم را بطور جداگانه به عهده می گیرد و مجازات و کیفیات آن را در هر مورد مشخص می کند.

ویژگیهای حقوق جزا :

۱: وجود ضمانت اجراهای خاص:این ضمانت اجرا به صورت مجازات یا اقدامات تامینی و تربیتی است.این مهمترین ویژگی حقوق جزاست که متمایز کننده آن از سایر رشته ها است.واکنش بصورت شدید مجازات یا به شکل خفیف اقدامات تامینی ظلاهر می شود.

:۲ الزامی بودن حقوق جزا : بدین معنا که افراد نمی توانند بر خلاف

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.