جزوه دستگاه غدد درون ریز (هورمون)

جزوه دستگاه غدد درون ریز (هورمون)
نوع فایل
pdf
حجم فایل
357KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
469 بازدید
7,000 تومان 5,800 تومان٪17 تخفیف

جزوه دستگاه غدد درون ریز (هورمون)

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه دستگاه غدد درون ریز (هورمون) می باشد .این فایل شامل ۲۵ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد.برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه دستگاه غدد درون ریز (هورمون)

انواع هورمو نها
هورمونها از نظر ترکیب شیمیایی به سه دسته تقسیم می شوند :
هورمونهای پپتیدی : که می توانند پپتید ساده باشند یا گلیکوپپتید. یک هورمون پپتیدی ساده در بدن انسان مثل انسولین و هورمون  LH و FSH گلیکوپپتیدی مثل
هورمون های استروئیدی : که از کلسترول منشا می گیرند مثل هورمون های جنسی (استروژن ، تستسترون)
هورمونهای آمینی : که فقط از یک اسیدآمینه یکروزین تشکیل یافته اند که شامل هورمونهای تیروییدی و هورمونهایی م یباشند که از قسمت مرکزی غده فوق کلیوی ترشح م یشوند و عبارتند از دوپامین ، آدرنالین و نورآدرنالین

نحوه حمل و انتقال هورمون در خون
آن دسته از هورمونهایی که در آب محلولند در خون حل شده و آزادانه در خون م یگردند. مثلا هورمون انسولین که آزادانه در خون حل شده و انتقال می یابد. ولی هورمونهایی که در آب محلول نیستند، مثل هورمونهای تیروئیدی و استروئیدی به یکی از پروتئینهای خون باند شده و به کمک آن حمل پروتئین باند شونده به هورمونهای جنسی) که این پروتئین به هورمونهای جنسی چسبیده و آنها ) SBG می گردد. در کبد ، پروتئینی ساخته م یشود به نام را حمل می کند.

این عمل باعث م یشود که این هورمونها از طریق کلیه دفع نگردند. زیرا جنس این هورمونهای استروئیدی بوده و فسفولیپیدهای غشای سلولهای کلیه حل شده و به نفرون ریخته شده و به نفرون ریخته شده و از طریق ادرار دفع م یگردند. ولی وقتی که یک پروتئین به این هورمونها باند شود، دیگر قادر به عبور از غشای سلولهای کلیه نبوده و دفع نمی گردند. همچنین در اثر باند شدن پروتئین به این هورمونها ، هورمون اثر دراز مدتی م یتواند دربدن داشته باشد.

البته چسبندگی هورمون به پروتئین کریر خود یک ترکیب ناپایدار است و در مواقع لازم هورمون از پروتئین کریر جدا می شود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.