جزوه ولوواژینیت استاد: دکتر دادپی

جزوه ولوواژینیت استاد: دکتر دادپی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
426 بازدید
6,500 تومان 4,500 تومان٪31 تخفیف

جزوه ولوواژینیت استاد: دکتر دادپی

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه ولوواژینیت استاد : دکتر دادپی زنان کارآموزی دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد. این فایل شامل ۸ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه ولوواژینیت استاد: دکتر دادپی

واژینوز باکتریال BV :
در این بیماری، فلورهای بی هوازی واژن افزایش پیدا می کنند؛ بنابراین مثبت شدن کشت به تشخیص آن کمک نمی کند، زیرا این باکتریها جزء فلور نرمال واژن هستند. افزایش این فلور در BV میتواند به علل مختلفی )تغییر pH ، ضعف ایمنی و مصرف آنتی-بیوتیک باشد. پس اگر به صورت اتفاقی، رشد بیش از حد این باکتریها را مشاهده کردیم، درمانِ BV را آغاز نمی کنیم. درمان را زمانی شروع می کنیم که بیمار علامت دار شود.

بیماران مبتلا به BV غالباً با ترشحات فراوان و بدبو مراجعه میکنند. ایجاد التهاب بافتی )و متعاقب آن شکایت دیسپارونی و دیزوری(به ندرت رخ میدهد. حین معاینه با اسپکولوم، واژن و سرویکس طبیعی بوده و فاقد اریتم و التهاب می باشند. ترشحات سفید تا طوسینقره ای بوده و به صورت دیوارهای نازک روی دیواره ی واژن نشسته اند.

افزایش خطر
واژینوز باکتریال در موارد زیر موجب افزایش خطر میشود:
۱ ) خانمهای باردار: این بیماری در خانمهای باردار میتواند باعث پارگی زودرس کیسهی آب ) PROM ( شود. وقوع PROM منجر به زایمان زودرس و تولد نوزاد پرهترم میگردد. لذا در خانم بارداری که علامتدار است، حتماً باید درمان را آغاز کنیم.

بررسی هانشان داده است که در خانمهای بارداری که علامت ندارند، در صورت عدم درمان، PROM رخ نمیدهد.
۲ ) بعد از عمل: واژینوز باکتریال سبب ایجاد عفونت بعد از عمل )مثل هیسترکتومی، کورتاژ و سزارین( میشود؛ بنابراین قبل انجام چنین عملهایی از آنتیبیوتیک پروفیلاکتیک استفاده می کنیم.
۳ ) انتقال STD : واژینوز باکتریال جزء بیماریهای منتقله از طریق جنسی ) STDs ( طبقهبندی نمیشود اما مشاهده شده است که BV سبب تسهیل در انتقال عفونتهایی مانند HIV و هرپس میگردد. اما لزومی ندارد که بیمار از نظر وجود این بیماریها مورد بررسی قرار گیرد و برای جلوگیری از این انتقال نیازی به آنتیبیوتیک پروفیلاکتیک نمی باشد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.