جزوه ۱۰۰ نکته طلایی آزمونهای حقوقی حقوق مدنی

جزوه ۱۰۰ نکته طلایی آزمونهای حقوقی حقوق مدنی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
342KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
474 بازدید
7,000 تومان 5,000 تومان٪29 تخفیف

 جزوه ۱۰۰ نکته طلایی آزمونهای حقوقی حقوق مدنی

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه ۱۰۰ نکته طلایی آزمونهای حقوقی حقوق مدنی شامل ۱۳ صفحه جروه بسیار مفید و ارزنده می باشد که درقالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد.برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

 ۱۰۰ نکته طلایی آزمونهای حقوقی حقوق مدنی

نکته ۱ : قراردادهای خصوصی )عقود غیر معین(، عقودی هستند که در مقابل اصطلاح عقود معین بکارمی روند و منظور از عقود معین، عقودی می باشند که در قانون عنوان و احکام خاصی برای آنها پیش بینی شده است مثل عقد بیع، عقد صلح ….
نکته ۲ : اموال منقول، یا منقول مادی یه باشند یا منقول غیرمادی که شامل کلیه حقوق و دیون به غیراز :
الف.تعهد به انتقال مال غیرمنقول
ب.تعهدبه تسلیم مال غیرمنقول
ج- اجرت المثل مال غیر منقول

د.خسارت وارده برمال غیرمنقول می باشد )در آیین دادرسی مدنی فقط بند ج و د غیرمنقول محسوب  می شوند.

نکته۳ : اموال غیرمنقول به چهاردسته ی غیر منقول ذاتی، غیرمنقول دراثر عمل انسان اکتسابی(، غیرمنقول حکمی و غیرمنقول تبعی تقسیم می شوند.

الف.غیرمنقول ذاتی: آن نوع مالی است که اولاً و با لذات و بدون دخالتی وصف غیرمنقول را کسب کرده و جابجایی آن از جایی به جای دیگر حتی با خرابی محل استقرار نیز ممکن نمی باشد.
ب.غیرمنقول اکتسابی )در اثر عمل انسان( آن مال منقولی است که در اثر عملیات یک شخصی، دیگر جا به جایی آن بدون خسارت به محل  استقرار فعلی ممکن نمی باشد و بدین جهت آنرا غیر منقول در اثر عمل انسان می نامیم ماننید آجریا لوله به کار رفته درساختمان.

ج.غیرمنقول حکمی در حکم  غیر منقول : مال منقولی است که قانونگذار می گوید من میدانم این مال، منقول است ولی به جهاتی به شما حکم می کنم که آن را غیرمنقول در نظر بگیرید) تراکتور و ادوات کشاورزی و حیوانات که برای کشاورزی به کار روند از حیث صلاحیت و محاکم و توقیف اموال با دو شرط غیرمنققول حکمی اند: الف. مالک حیوانات یا اشیاء و زمین یک شخص باشد. ب.مالک آن اموال را برای زراعت و آبیاری اختصاص دهد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.