دانلود جزوه بیماریهای واگیر عفونی

دانلود جزوه بیماریهای واگیر عفونی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
386 بازدید
11,000 تومان 9,000 تومان٪18 تخفیف

دانلود جزوه بیماریهای واگیر عفونی

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست فایل pdf پاورپوینت جزوه بیماریهای واگیر عفونی می باشد. این فایل شامل ۱۰۲ صفحه جزوه بسیار ارزشمند و مفید می باشد. و در غالب فرمت pdfتهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت مهر فایل خریداری و دانلود نمایید.

دانلود جزوه بیماریهای واگیر عفونی

توجه توضیح زیر خارج از متن فایل می باشد.

بیماری عفونی یا بیماری واگیر یا بیماری مسری (به انگلیسی: Infectious diseases یا transmissible diseases یا communicable diseases) به بیماری گویند که توسط عفونت منتقل و علائم و نشانه‌های بیماری ظاهر شود. این عفونت می‌تواند توسط ویروس، باکتری، قارچ، تک‌یاختگان یا انگل ایجاد شود.

سازمان بهداشت جهانی طبق طبقه‌بندی بین‌المللی آماری بیماری‌ها میزان مرگ و میر را در سراسر دنیا جمع‌آوری کرده‌است. در جدول زیر عفونت‌هایی که عامل بیشترین میزان مرگ و میر (بالای ۱۰۰ هزار نفر) بوده‌اند آمده‌است. در جدول آمار تخمینی سال ۲۰۰۲ و برای مقایسه با آن سال ۱۹۹۳ نیز ذکر شده‌است.

بیماری های عفونی واگیردار از قدیمی ترین دشمنان سلامت بشر هستند . همه گیری های ایجاد شده توسط برخی از آنها ( وبا –آنفلوانزا ) در قرن های گذشته خسارات سنگینی بر جامعه بشری وارد کرده است . علی رغم پیشرفت های شگرف علم پزشکی در زمینه پیشگیری و درمان بیماری های واگیر ، متاسفانه هنوز هم بیماری های عفونی با قابلیت ایجاد اپیدمی به عنوان یک مشکل بهداشتی در سراسر جهان مطرح هستند .

بروز مقاومت دارویی در عوامل بیماری زا و یا ناقلین آن ها ، بازگشت مجدد برخی بیماری ها به مناطقی که سالها عاری از آن بوده اند  ( بیماری های بازپدید ) و ظهور بیماری های جدید ( بیماری های نو پدید ) ، همه از دلایل لزوم توجه همه بخش های درگیر سلامت به این بیماری ها هستند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.