دانلود پاورپوینت درس رفتار مصرف کننده
دانشجویان و کاربران گرامی در این بخش گروه علمی مهر فایل فایل جامع پاورپوینت درس رفتار مصرف کننده دکتر سیدرضا سیدجوادین و دکتر محمدرحیم اسفیدانی را آماده دانلود و استفاده شما عزیزان قرار داده است .این فایل شامل ۲۱۷ اسلاید زیبا آموزنده و قابل ویرایش با مطالب سودمند می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت مهر فایل خریداری و دانلود نمایید. امید است سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد.
دانلود پاورپوینت درس رفتار مصرف کننده
قسمتی از متن فایل:
تاثیر مصرف کنندگان بر استراتژی بازاریابی
بخش بندی بازار
اعتبار بخش بندی بازار
- مصرف کنندگان درون بخشها از نظر نیازهای محصولی به یکدیگر شبیه باشند، و نیازهایشان با مصرف کنندگان سایر بخشها فرق کند.
- تفاوتهای مهم بین بخشها شناسایی شود.
- بزرگی بخش، به گونهای که توجه به آن ارزشمند باشد.
- مصرف کنندگان هر بخش را بتوان با آمیخته بازاریابی مناسب جذب کرد.
- مصرف کنندگان درون بخشها به آمیخته بازاریابی طراحی شده برای آنها پاسخ دهند.
- جامعه شناسی خرید:
- سنت جامعه شناسی رسمی:
- خرید در مطالعات کلاسیک جامعه شناختی، ابتدا موضوعی عقلانی بوده، بعدها با اضافه شدن مفهوم فراغتی و تفریحی، به جنبههای فرهنگی خرید هم توجه شد.
- مثل مطالعات استون، ویلیام زیکموند و رابرت ویلیامز
سنت انتقادی:
- در این رویکرد «نمایش لذت بخش، نگاه افسونگر، بازی وسوسه انگیز شکلها و رنگها و غیره» موجب فریب پرسه زن میشود.
- مثل مطالعات والتر بنیامین در کتاب پروژه پاساژها
مطالعات فرهنگی:
- توجه به چغرافیای فروش مثل راه آهن، پاساژ و غیره
- توجه به هویت و سبک زندگی
- در خرید هم لذت و هم اضطراب نهفته است
مصرفکنندگان از لحظه تولد با نامهای تجاری، محصولات و نحوه خرید آشنا نیستند، بلکه در طول زمان آنها را یاد میگیرند.
اطلاعات در حافظه سازماندهی میشود، زیرا سازماندهی اطلاعات، بازیابی آن را تسهیل میکند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.