دانلود پاورپوینت فرآیند تحلیل سلسله مراتبی

دانلود پاورپوینت فرآیند تحلیل سلسله مراتبی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
847KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
359 بازدید
9,000 تومان 7,500 تومان٪17 تخفیف

دانلود پاورپوینت فرآیند تحلیل سلسله مراتبی

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر پاورپوینت فرآیند تحلیل سلسله مراتبی می باشد. این فایل شامل ۳۴ اسلاید قایل ویرایش بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت ppt برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

دانلود پاورپوینت فرآیند تحلیل سلسله مراتبی

معرفی و تاریخچه مدل:

AHP یک روش ساده محاسباتی بر پایه عملیات اصلی روی ماتریس می باشد.

که با ایجاد سلسله مراتب مناسب و پردازش گام به گام و ساخت ماتریس های تطبیقی در سطوح مختلف سلسله مراتب , مقادیر ویژه آن را محاسبه کرده و در بردار  ضرایب وزنی نهایی, اهمیت نسبی هر گزینه با توجه به هدف رأس سلسله مراتب تعیین می شود.

AHP به عنوان یکی از معروفترین فنون تصمیم گیری چند منظوره برای وضعیت های پیچیده ای که سنجه های چندگانه و متضادی دارند, ابزار تصمیم گیری نرمش پذیر و در عین حال قوی بشمار می رود.

AHP روشی منعطف, قوی و ساده می باشد که برای تصمیم گیری در شرایطی که معیار های تصمیم گیری متضاد انتخاب بین گزینه ها را با مشکل مواجه کرده, کاربرد دارد.

مدل AHP اولین بار توسط توماس . ال . ساعتی ( Thomas L . Saaty) عراقی الاصل در دهه ۱۹۷۰بکار گرفته شد. این در حالی است که امروزه این مدل از جمله مهم ترین مدل های کارا در برنامه ریزی ها با ابعاد گوناگون کارآیی یافته است.

این مدل با شناسایی و اولویت بندی عناصر تصمیم گیری شروع می شود. این عناصر شامل اهداف, معیارها و گزینه های احتمالی. فرآیند شناسایی این عناصر و ارتباط بین آنها در نهایت منجر به ایجاد یک ساختار سلسله مراتبی می شود.

تبدیل موضوع یا مسئله مورد بررسی به یک ساختار سلسله مراتبی ( تبدیل یک مسئله پیچیده در قالب اصول سلسله مراتبی و در حقیقت باز کردن مسئله)

تحلیل و ارزیابی همزمان معیار های کمی و کیفی از معیارها(باتوجه به ماهیت چند بعدی مقوله های مرتبط در برنامه ریزی شهری)

به کارگیری برنامه ریزی مشارکتی به تأثیر از مدل برنامه ریزی استراتژیک و تقویت تصمیمات گروهی

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.