فایل جامع پاورپوینت بایدها و نبایدهای بعد از شیمی درمانی

فایل جامع پاورپوینت بایدها و نبایدهای بعد از شیمی درمانی
نوع فایل
PPT
حجم فایل
12MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
504 بازدید
8,000 تومان 6,000 تومان٪25 تخفیف

فایل جامع پاورپوینت بایدها و نبایدهای بعد از شیمی درمانی

دانشجویان و کاربران گرامی: فایل حاضر پاورپوینت بایدها و نبایدهای بعد از شیمی درمانی می باشد. این فایل پاورپوینت شامل ۲۹ اسلاید مفید و سودمند و قابل ویرایش می باشد که در قالب فرمت ppt  حاضر و در دسترس شما عزیزان قرارداده شده است . امیدواریم که مفید بوده و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد .در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت بایدها و نبایدهای بعد از شیمی درمانی

هیچ کس نمی ‌تواند و نباید مدعی شود که شیمی ‌درمانی آخر خط است. این واژه در حقیقت همان دارو درمانی است که همه ما یک بار آن را در زندگی تجربه می ‌کنیم، با این تفاوت که امروزه شیمی ‌درمانی صرفا برای درمان سرطان به کار می ‌رود و بایدها و نبایدهایی دارد که در صورت رعایت نکردنشان، عوارضی سخت‌تر از سهل‌انگاری درباره دیگر داروها را تجربه می ‌کنیم.

دکتر پدرام فدوی، سرطان ‌شناس در خصوص دردناک‌ بودن شیمی ‌درمانی اطمینان می ‌دهد: مصرف این داروها به هیچ وجه درد ندارد، اما اگر هنگام تزریق دارو داخل رگ، آن را به اشتباه زیر‌پوست تزریق کنند، محل تزریق بشدت متورم و دردناک خواهد شد. وی هشدار می ‌دهد: احساس درد در روزهای بعد از شیمی ‌درمانی نیز طبیعی نیست و بیماران باید آن را به پزشک گزارش دهند.

تغذیه بیمار سرطانی پس از شیمی درمانی

تغذیه مناسب همراه با درمانهای آغاز شده یکی از مهمترین عوامل دست یابی به سلامتی و تقویت قوای دفاعی و جلوگیری از عود مجدد بیماری به حساب می آید ، در مواردی لازم است که بیماران به دلیل بروز عوارضی مثل زخم دهان ، مری ، اسهال و استفراغ در طی درمان تا به دست آمدن کنترل لازم به این نکات تغذیه توجه بفرمایند.

مایعات خنک و غذاهای نرم و ولرم از قبیل سوپ جو ، سوپ خامه ، پوره سبزیجات ، پوره سیب زمینی ، تخم مرغ رنده شده باکمی کره ، محلولی از شیر و آب میوه های خانگی ، شیر موز ، شیر سیب ، بستنی ساده ، ژله های طبیعی ، کمپوت های خانگی تهیه شده از سیب ، فرنی ، شیربرنج ، غنی شده با کمپوت میوه جات و پوره های نرم تهیه شده از گوشت مرغ و ماهی، افزودن کره یا روغن زیتون یا آب گوشت جهت نرم تر شدن پوره های مختلف مناسب می باشد .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.