فایل جزوه تشنج دکتر تفاخری

فایل جزوه تشنج دکتر تفاخری
نوع فایل
pdf
حجم فایل
266KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
578 بازدید
6,500 تومان 4,500 تومان٪31 تخفیف

فایل جزوه تشنج دکتر تفاخری

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه تشنج دکتر تفاخری می باشد. این فایل شامل ۹ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

فایل جزوه تشنج دکتر تفاخری

تشنج ) Seizure 🙂
هر تظاهر غیر طبیعی motor, sensory, autonomous در اثر discharge های غیر طبیعی نورون های مغزی که به رویت ما می رسد را تشنج می نامیم . که انواع مختلفی دارد می تواند generalized tonic clonic یا myoclonic و …..باشد. انواع حالات sensory نیز می تواند باشد مثلا صدای پارس سگ از خوددر بیاورد و یا یک شی خاصی را در میدان بینایی خود ببیند یا صدای خاصی را بشنود یا به صورت déjà vu باشد )اگر زیاد تکرار شود ما آن را تشنج می نامیم( و یا به صورت micropsia یا macropsia باشد ) حس می کند در یک تونل قرار گرفته یا اشیا کوچک شده اند.

می تواند به صورت حس بوی خاص باشد و بعد از آن تشنج کند مثلا بوی لاستیک سوخته و یا پارافین سوخته.
نکته: این aura ها معمولا تظاهر یک focal seizure می باشند و اندیکاسیون تصویربرداری دارند. این aura با پرودرم های میگرن متفاوت اند.
تشنج می تواند autonomous باشد مثلا در یک سمت بدن مو ها سیخ بشوند و با mydriasis و تعریق همراه باشد. تشنج های با منشا cingulate gyrus می تواند با آریتمی های جدی قلب همراهی داشته باشد.
اگر این تحریکات به قدری باشد که بتواند منجر به تظاهر بیرونی شود seizure نام می گیرد.
اگر این تحریکات منجر به بروز حرکات موتور واضح بیرونی شود convulsion نام می گیرد.

Epilepsy بیماری است که ۲ یا چند بار seizure کرده باشد یا یک نوبت تشنج کرده باشد و احتمال تشنج بعدی با توجه به EEG , MRI, P/E بالای ۶۰ % باشد .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.