فایل جزوه حقوق جزای عمومی ۳

فایل جزوه حقوق جزای عمومی ۳
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
1123 بازدید
10,000 تومان 8,000 تومان٪20 تخفیف

فایل جزوه حقوق جزای عمومی ۳

دانشجویان و کاربران گرامی: فایل حاضر pdf جزوه درس حقوق جزای عمومی ۳ دکتر بهزاد ستاری ویژه دانشجویان و داوطلبین آزمون های حقوقی می باشد. این فایل شامل ۱۲۰ صفحه جزوه با کیفیت عالی شامل: مجازات ها و انواع آن، کیفیات مخففه و مشدده ، عوامل سقوط مجازات ها می باشد که در قالب فرمت pdf تهیه شده و در دسترس شما عزیزان قرار داده شده است . امیدواریم که مفید بوده و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد .در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

فایل جزوه حقوق جزای عمومی ۳

تعریف مجازات
مجازات، عبارت است از عکس العمل اجتماعی به صورت رنج و تعبی که بر بزهکار اعمال می شود. هدف اصلی کیفر، مبارزه علیه بزهکاری و ایجاد نظم و امنیت در جامعه است. )گلدوزیان، ایرج، بایسته های حقوق جزای عمومی، انتشارات میزان، تهران، ص ۲۷۳ )

تعریف اقدامات تأمینی و تربیتی :تدابیری هستند مستقل از مجازات ها که دادگاه برای جلوگیری از تکرار جرم در مواجهه با مجرمین دارای حالت خطرناک یا اشیاء خطرناک اعمال می کند. دقت گردد که اقدامات تأمینی و تربیتی، برخلاف مجازات های حدود، قصاص و تعزیر و همچنین بر خلاف دیه که در مواد ۱۵ ، ۱۶ ، ۱۷ و ۱۸ ق.م.ا تعریف شده اند، در قانون جدید تعریف نشده است.

نکته: هدف از اجرای اقدامات تأمینی و تربیتی حفاظت از جامعه، پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرم است. )گلدوزیان، ایرج، همان، ص ۲۸۵ )
نکته آزمونی: اقدامات تأمینی و تربیتی از سوی دادگاه، صرفاً برای کسی که مرتکب جرم شده است اعمال می گردد نه شخص غیر

مرتکب.
مثال: دادگاه نمی تواند برای کسی که چندین فقره سابقه سرقت در گذشته دارد بدواً بدون اینکه مرتکب جرم جدیدی شود اقدامات تأمینی و تربیتی اعمال نماید بلکه در صورت ارتکاب جرم جدید توسط وی، حق اعمال اقدامات تأمینی و تربیتی برای وی خواهد داشت.

انواع اقدامات تأمینی عبارتند از:
۱ (- اقدامات تأمینی عینی
۲ (- اقدامات تأمینی شخصی

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.