فایل جزوه راهنمای آزمون بندر– گشتالت
دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه راهنمای آزمون بندر– گشتالت می باشد.
این فایل شامل ۱۸ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است.
امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.
فایل جزوه راهنمای آزمون بندر– گشتالت
آزمون دیداری– حرکتی بندر گشتالت برای نخستین بار در سال ۱۹۸۳ توسط خانم لورتابندر براساس دیدگاه گشتالت و با اقتباس از آزمون ورتایمر ساخته شده است.
بندر مهارت های ادراکی ٬ حرکتی– بینایی کودکان ۴ تا ۱۲ سال را با توجه به دیدگاه گشتالت مورد مطالعه قرار داد و متوجه شد.
وقتی به کودکان طرح هایی از شکل های ناقص نشان داده می شود .
می توان قدرت ادراک آن ها را از کل و براساس روابط بین اجزا را مورد ارزیابی قرار داد .
برهمین اساس بندر معتقد شد ٬ سطح کلی مهارت های ذهنی کودکان را می توان از طریق عملکرد ادراکی ٬
حرکتی– بینایی مورد ارزیابی قرار داد همچنین بندر در پژوهش های خود به این نتیجه رسید ٬
آسیب های روان شناختی مانع به تکامل رسیدن رشد توانایی کل نگری افراد خواهد شد.
با توجه به چنین فرضیاتی ٬ بندر آزمون دیداری- حرکتی خود را که مشتمل بر ۹ کارت به اشکال گوناگون هندسی می باشد ٬ ساخته است.
اشکال این آزمون شامل تعدادی منحنی ها ٬ زوایا ٬ نقطه هاو خطوط مستقیم می باشد.
و هر فرد اشکال نه گانه را با توجه به نیازها و نگرش های خود به شیوه ای کاملاً مشخص و متمایز ادراک می کند (استریک لین و همکاران ۱۹۸۹ .
آزمون بندر گشتالت نه تنها برای تشخیص نارسایی های ویژه یادگیری مانند نارسا خوانی ٬
آسیب های مغزی احتمالی ٬مشکلات دیداری– حرکتی ناشی از تأخیر رشد به کار می رود ٬
بلکه به عنوان یک آزمون فرافکن برای ارزشیابی ویژگی های شخصیتی و دشواری های هیجانی در موقعیت های بالینی به کار می رود.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.