فایل جزوه مکمل ژنتیک

نوع فایل
pdf
حجم فایل
2MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
455 بازدید
10,000 تومان 8,800 تومان٪12 تخفیف

فایل جزوه مکمل ژنتیک

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه مکمل ژنتیک از سنجش و دانش شامل ۱۴۶ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد که درقالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد.برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

 جزوه مکمل ژنتیک

از اوایل سال ۱۹۶۰ پذیرفته شد که پروتئین‌ها توسط ماده حد واسط و ناپایداری به نام RNA پیامبر (mRNA) رمزگذاری می‌شود. مسیر یک طرفه و ساده‌ای به صورت DAN ← RNA ← پروتئین را اصول مرکزی (centraldogma) گویند. این اصل نیز مانند سایر اصول ممکن است کاملاً صحیح نباشد. آنزیمی که توسط retovirus رمزگذاری می‌شود (ویروس‌هایی که به جای DNA موجود در ژنوم از RNA استفاده می‌کنند) را reverse transcriptase می‌نامند. این آنزیم‌ها می‌توانند از روی الگوی RNA برای تهیه DNA عمل نمایند. اما هنوز نمونه‌ای در هیچ سیستمی پیدا نشده که از پروتئین برای رمزگذاری RNA یا DNA استفاده کند.

نسخه برداری در پروکایوت ها

پلیمر از باکتری RNA
پلیمر از اولین ترکیبی است که رهبری مسیر از ژن به پروتئین را انجام می دهد. آنزیم باید (در محدوده این RNA دو رشته ای جدا شود (البته فقط یکی از DNA را تشخیص دهد تا بتواند به آن پیوند یابد و از DNA دستور) توالی رشته ها به عنوان رشته کد کننده عمل می کند). ریبونوکلئوزید تری فسفا تها بر طبق بازهای مکمل خود که روی رشته RNA کد کننده هستند، مرتب می شوند و تشکیل ستون اصلی حاوی قندهای فسفات دار را در زنجیره در حال رشد عمل خود را به پایان می رساند.

تمام این توانایی ها برای DNA کاتالیز می نمایند، و بالاخره با حرکت در طول زنجیره پلیمر از ضروری است و برای یک سلول زنده، حیاتی می باشند. اما از آنجا که تمرکز ما به تنظیم نسخه برداری است
و همچنین تمرکز روی اولین مرحله نسخ ه برداری از اهمیت DNA بنابراین در درجه اول کنترل اتصال پلیمر از به خاصی برخوردار است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.