فایل پاورپوینت مسجد شیخ زاید مسجدی در کنار برجهای امارات

فایل پاورپوینت مسجد شیخ زاید مسجدی در کنار برجهای امارات
نوع فایل
ppt
حجم فایل
2MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
382 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

 فایل مسجد شیخ زاید، مسجدی باشکوه در کنار برجهای امارات

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر پاورپوینت مسجد شیخ زاید، مسجدی در کنار برجهای امارات می باشد. این فایل شامل ۳۱ اسلاید قایل ویرایش بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت ppt برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرار داده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

 مسجد شیخ زاید، مسجدی باشکوه در کنار برجهای امارات

سومین مسجد بزرگ جهان که در ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی قرار دارد ، نام این مسجد از «شیخ زاید بن سلطان آل نهیان »گرفته شده‌است که بنیان‌گذار و نخستین رئیس جمهور امارات بوده‌ است.

این مسجد بعد از مسجد الحرام و مسجد النبی ، سومین مسجد بزرگ جهان است و یکی از نقاط دیدنی امارات متحده عربی به شمار می‌آید.
او در ۲۰ رمضان ۱۴۲۵ ه.ق (۴ نوامبر ۲۰۰۴ میلادی) درگذشت و قبر وی در سمت شمال مسجد .واقع شده‌ است .
این مسجد به طور رسمی در ماه رمضان در سال ۲۰۰۷ میلادی گشوده شد.

موقعیت مسجد:

این مسجد در منطقه‌ای بزرگ میان دو پل «مصفح» و «مقطع» در مدخل جزیرهٔ أبوظبی قرار دارد. اگرچه ورود به مسجد برای نامسلمانان در امارات ممنوع است ولی این مسجد برای امکان بازدید گردشگران یک استثنا است.

روزانه ده‌ها زن غربی از مسجد شیخ زاید آل نهیان ابوظبی به عنوان سومین مسجد بزرگ پس از حرمین شریفین، بازدید می‌کنند که با توجه به اینکه این مسجد به روی غیر مسلمانان باز است، آنها هم به احترام مکان معنوی مسلمانان با پوشش های اسلامی یعنی یک عبای بلند مشکی و پوشش سر وارد این مسجد می‌شوند.

هزینهٔ ساخت این مسجد (دو ملیار و ۱۶۷) ملیون درهم امارتی بوده‌است. أولین نماز در مسجد نماز عید قربان (عید الأضحی) ، سال ۱۴۲۸ هجری قمری برابر با ماه دسامبر ۲۰۰۷ میلادی برگذار شد که هنوز أعمال بناء مسجد بطور کامل پایان نیافته بود. مساحت اجمالی مسجد (۴۱۲،۲۲) متر مربع است، به غیر از دریاچه‌های اطراف خارجی مسجد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.