قسمتی از کتاب تئوری حسابداری (فصل اول و دوم) جلد اول دکتر ساسان مهرانی 

قسمتی از کتاب تئوری حسابداری (فصل اول و دوم) جلد اول دکتر ساسان مهرانی 
نوع فایل
pdf
حجم فایل
28MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
917 بازدید
8,000 تومان 6,000 تومان٪25 تخفیف

قسمتی از کتاب تئوری حسابداری (فصل اول و دوم) جلد اول دکتر ساسان مهرانی

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی قسمتی از کتاب تئوریهای حسابداری ( فصل اول و دوم ) جلد اول کتاب تئوریهای حسابداری دکتر غلامرضا کرمی و دکتر ساسان مهرانی شامل ۳۹ صفحه و درقالب pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرارگیرد.برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

فصل اول و دوم کتاب تئوری حسابداری جلد اول دکتر ساسان مهرانی 

مقدمه

همزمان با تغییرات اقتصادی واجتماعی طی قرون کذشته،نقش حسابداری نیز تغییر کرده است.در گذشته نقش حسابداری تنها ثبت ونگهداری اطلاعات تاریخی تلقی می شد اما گذر زمان موجب پیدایش نقشهای دیگری برای حسابداری گردید. همزمان با انقلاب صنعتی وشکل گیری شرکتهای سهامی،موضوعاتی نظیر جدایی مدیریت از مالکیت محاسبه سود برای سهامداران وتصمیم گیری در خصوص سرمایه گذاری در شرکتها منجر به تغییرات قابل توجهی در حسابداری گردید.

حسابداری مانندسایر حوزه های دانش دارای دو بخش تئوریک وعملی است.بخش تئوریک راهنمای بخش عملی بوده وچارچوبی است که جنبه های تئوریک رویه های عمل درآن تشریح می شود.تبدیل یک قلمرو ازدانش بشری به علم را می توان در گرو تقویت بخش تئوریک آن دانست.

تئوریسینهای حسابداری همواره درتلاش بوده اند تا بتوانند بنیانی نظری برای رویه های عمل حسابداری تدوین کنند.رویه های عملی که درگذر زمان دائما درحال تغییر بوده واز نظم خاصی پیروی نکرده اند.

تعریف حسابداری:

حسابداری عبارت است از: فرآیند شناسایی،اندازه گیری،و مخابره اطلاعات اقتصادی که امکان انجام قضاوتها واتخاذ تصمیمات توسط استفاده کنندگان از این اطلاعات را فراهم آورد.دراین تعریف میتوان نوعی نگرش استفاده کننده گرا را مشاهده کرد.بخش اول این تعریف همانند تعاریف قبلی برعمل حسابداری تکیه کرده است. اما بخش دوم برخلاف تعاریف قبلی مربوط به استفاده کنندگان وسودمندی اطلاعات حسابداری برای تصمیم گیری آنها است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.