پاورپوینت حمام خان کاشان ۱۰۰ اسلاید

 پاورپوینت حمام خان کاشان ۱۰۰ اسلاید
نوع فایل
ppt
حجم فایل
20MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
549 بازدید
10,000 تومان 8,000 تومان٪20 تخفیف

 پاورپوینت حمام خان کاشان ۱۰۰ اسلاید

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر پاورپوینت حمام خان کاشان به همراه پلان  عنوان درس آشنایی با مرمت بناهای تاریخی ویژه رشته های معماری می باشد. این فایل شامل ۱۰۰ اسلاید بسیار مفید و ارزنده و قابل ویرایش می باشد و در قالب فرمت ppt برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

 پاورپوینت حمام خان کاشان ۱۰۰ اسلاید

دانشجویان و کاربران گرامی فایل حاضر جامع ترین فایل پاورپوینت تحلیل حمام خان کاشان به همراه پلان  عنوان درس آشنایی با مرمت بناهای تاریخی ویژه رشته های معماری است. این فایل در غالب فرمت ppt و شامل ۱۰۰ اسلاید زیبا سودمند و مفید و قابل ویرایش تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

تاریخچه حمام خان 

حمام تاریخی  رزاقیه معروف به حمام خان در اواسط در راسته اصلی بازار بزرگ کاشان و در محلی که به بالا بازار شهرت دارد قرار گرفته است.این حمام که در نوع خود یکی از زیباترین حمام های عمومی کاشان می باشد.در زمان کریم خان زند و به همت و دستور عبدالرزاق خان کاشی حاکم مقتدر و بسیار نیکوکار کاشان در دوره  زندیه ساخته شده است.

و علیرغم اینکه حمام های متعددی که از دوران های بسیار قدیم و حتی از دوران سلجوقی و بخصوص صفویه در کاشان دایر بودند و سیاحان و جهانگردان معروفی هم حمام های کاشان را ستوده اند، یکی پس از دیگری در محاق تعطیل افتاده اند، حمام خان کما کان در خدمت مردم و هنوز در خدمت مردم می باشد.
حمام خان در سال ۱۱۸۷ هجری قمری و به کارگذاری یکی از معتمدین کاشان به نام حاج غیاث الدین که پسر عموی عبدالرزاق خان هم بوده است احداث شده است.

مرحوم حاج سلیمان صباحی بید گلی شاعر بزرگ و نامدار قرن دوازدهم هجری و از بنیانگذاران نهضت ادبی معروف به دوره بازگشت ،در قصیده زیبایی تاریخ احداث حمام خان کاشان را با روش جمل که به حساب ابجد هم معروف است به طرزی نیکو و استادانه بیان کرده است.

با توجه به تاریخ احداث حمام یعنی در سال ۱۱۸۷ هجری ،یکی از ویژگی های بسیار مهم این حمام روشن می شود.
آنطوری که در منابع و ماخذ بسیار معروف عصر زندیه نقل شده است. در سال ۱۱۹۲ قمری یعنی تقریبا پنج سال بعد از احداث این حمام زلزله بسیار شدید و سهم گینی در کاشان و اطراف ان اتفاق افتاده است که اتلاف جانی و مالی بسیار زیادی از خود به جای نهاده است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.