جزوه ارزیابی آسیبهای اندام تحتانی

جزوه ارزیابی آسیبهای اندام تحتانی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
512 بازدید
10,000 تومان 8,000 تومان٪20 تخفیف

جزوه ارزیابی آسیبهای اندام تحتانی

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه ارزیابی آسیبهای اندام تحتانی می باشد. این فایل شامل ۷۸ صفحه جزوه تایپ شده بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه ارزیابی آسیبهای اندام تحتانی

مقدمه و پیشگفتار
آسیبهای اندام تحتانی در اثر طیف گستردهای از فعالیتهای ورزشی یا در نتیجه فعالیتهای شغلی و یا اختلالات قامتی و حرکات تکراری غلط میتوانند بوجود بیایند.

بدلیل نقش اندامهای تحتانی در فعالیتهای بدن، نمود بارز این آسیبها ممکن است.

روی راه رفتن بیمار تاثیر گذار باشند. از طرفی بدلیل اختلال در انتقال نیروهای وزن بدن و نیروی عکس العمل زمین در یک زنجیره بسته، ممکن است.

ساختارهای ستون فقرات کمری نیز درگیر شده و بیمار دچار کمردرد شود. بنابراین ارزیابی دقیق این اختلالات میتواند در پیشگیری و درمان بسیاری از اختلالات عملکردی در نیمه تحتانی بدن موثر واقع شود.

-۵ اندازه گیری طول اندام تحتانی
Types of leg length discrepancy
True leg length discrepancy or true or true shortening -1-1
این تغییر طول اندام تحتانی به وسیله یک تغییر آناتومیکی یا استراکچرال به وجود میآید که تغییرات آناتومیکی و Congenital hip ،Coxa-vara استراکچرال ممکن است در نتیجه یک مشکل مادرزادی به صورت ابنورمالیتی های استخوانی یا در اثر تروما و یا شکستگی باشد. به دلیل آنکه کوتاهی آناتومیکی اندام ،dysplasia و اسکولیوز lateral pelvic tilt تحتانی اغلب ستون مهرهها و پلویس را تحت تاثیر قرار میدهد میتواند باعث شود.

Functional leg length discrepancy or Functional shortening -1-2
این نوع از اختلاف طول اندام تحتانی در نتیجهی تصحیح یا بصورت جبرانی که فرد برای تغییر پوزیشن ساختار انجام داده اتفاق میافتد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.