جزوه اورژانس های مغز و اعصاب

 جزوه اورژانس های مغز و اعصاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
476 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

 جزوه اورژانس های مغز و اعصاب

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه اورژانس های مغز و اعصاب می باشد. این فایل شامل ۳۴ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرار داده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

 جزوه اورژانس های مغز و اعصاب

قسمتی از متن فایل:

مقدمه
اختلالات مغز و اعصاب یکی از شایعترین علل ایجاد اورژانسهای پیش بیمارستانی هستند. این اختلالات ممکن است در هر یک از بخش های سیستم عصبی مرکزی ) CNS ( یا در سیستم عصبی محیطی ) PNS ( رخ دهند و اورژانس هایی نظیر سکتههای مغزی، تشنج، سرگیجه و سینکوپ، سردرد، مولتیپل اسکلروزیس، میاستنی گراو، گیلن باره و … را به وجود آورند. به طور شاخص، اختلالات ایجاد شده در سیستم عصبی مرکزی شدیدتر و کشنده تر هستند، هر چند که اختلالات اعصاب محیطی ممکن است دردناک و رنج آور باشند.

تکنسین های اورژانس پیش بیمارستانی در اختلالات مغز و اعصاب می توانند با تشخیص نشانه ها و علائم، اطمینان از باز بودن راه هوایی، تهویه کافی و گردش خون اکسیژن دار به بافتها و همچنین انتقال سریع به مرکز درمانی خصوصا در سکتههای مغزی، میزان آسیب های وارده را محدود سازند و در پارهای موارد، بسیاری از عملکردهای عصبی از دست رفته را باز گردانند.

آناتومی و فیزیولوژی مغز و اعصاب
سیستم عصبی از دو بخش سیستم عصبی مرکزی ) CNS  وسیستم عصبی محیطی) PNS تشکیل شده است. سیستم عصبی مرکزی شامل مغز و طناب نخاعی و سیستم عصبی محیطی شامل اعصاب مغزی و اعصاب نخاعی است.

سلول های سیستم عصبی )نورون ها( و انتقال دهنده های عصبی نوروترانسیمترها، ساختار سیستم عصبی را تشکیل میدهند. سلول های سیستم عصبی یا نورون ها از جسم سلولی، دندریت و آکسون تشکیل شده اند. جسم سلولی نورون ها همان هسته سلولی یا گانگلیا است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.