جزوه تستهای آزمایشگاهی کلیوی

جزوه تستهای آزمایشگاهی کلیوی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
813KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
484 بازدید
9,000 تومان 6,800 تومان٪24 تخفیف

جزوه تستهای آزمایشگاهی کلیوی

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه تستهای آزمایشگاهی کلیوی می باشد. این فایل شامل ۳۲ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده و قابل ویرایش می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری  و دانلود نمایید.

جزوه تستهای آزمایشگاهی کلیوی

توجه: توضیح زیر خارج از متن جزوه می باشد.

بیماری های کلیوی در چندسال اخیر رشد چشمگیری داشته اند اما با این بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری ها شناختی نسبت به آن ها یا تست هایی که برای شناسایی و درمان آن ها صورت می گیرد را نمی شناسند.

تست های عملکرد کلیه

تست ‌های عملکرد کلیوی روش‌ های ساده‌ ای هستند که از خون یا ادرار به دست می آیند و برای کمک به تشخیص مشکلات و بیماری ها در کلیه‌ ها مورد استفاده می ‌گیرند. انواع مختلفی از تست‌ های عملکرد کلیه وجود دارند که جنبه‌ های مختلف عملکرد کلیه را بررسی می ‌کنند. ​تست عملکرد کلیه می تواند است بررسی کند که آیا کلیه ‌ها مواد را خیلی آهسته فیلتر می‌ کنند یا سریع. کار دیگر این تست این است نشان می دهد آیا کلیه ‌ها پروتئین‌ ها را از خون به داخل ادرار نشت می‌ دهند یا نه. ​پزشکی که احساس می ‌کند بیمارش ممکن است مشکلی با کلیه ‌های خود داشته باشد، ممکن است یک تست عملکرد کلیه برای او درخواست دهد، اما انجام این تست به صورت منظم می ‌تواند برای افراد بزرگسال مفید باشد. ​

پزشکان اغلب بیش از یک تست را در زمان معاینه ی بیمار ادرخواست می ‌دهند تا تصویر  و شناخت بهتری از عملکرد کلی کلیه داشته باشند. ​
کلیه ‌ها نقش اساسی در سالم نگه داشتن بدن ایفا می ‌کنند. وظیفه اصلی آن‌ ها فیلتر کردن مواد زائد از خون و فرستادن آن‌ ها از بدن در ادرار است. ​آسیب کلیوی می ‌تواند از فیلتر کردن ضایعات به درستی جلوگیری کند و آن را رها کند تا در بدن باقی بماند و موجب علایم خطرناک شود. باقی ماندن مواد زائد در بدن می تواند در هر قسمتی از بدن شروع به رسوب کرده و بیماری های مختلفی را ایجاد کند که شایع ترین این بیماری ها از خود کلیه شروع می شود و سنگ کلیه است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.