جزوه راهنمای کاربردی تداخل غذا و دارو

 جزوه راهنمای کاربردی تداخل غذا و دارو
نوع فایل
pdf
حجم فایل
315KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
545 بازدید
8,000 تومان 6,500 تومان٪19 تخفیف

 جزوه راهنمای کاربردی تداخل غذا و دارو

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه راهنمای کاربردی تداخل غذا و دارو می باشد. این فایل شامل ۲۸ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده و قابل ویرایش می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری  و دانلود نمایید.

جزوه راهنمای کاربردی تداخل غذا و دارو

مقدمه :
تمام غذاها و نوشیدنی هایی که ما مصرف می کنیم می تواند بر عملکرد دارو در بدن ما تأثیر داشته باشد .هدف از تهیه این راهنما آشنا ساختن شما با تداخلات احتمالی غذا ، دارو و کمک برای پیشگیری از بروز این موارد است .تداخل غذا و دارو می تواند باعث بروز موارد زیر شود :
• جلوگیری از عملکرد صحیح دارو در بدن
• بهتر یا بدتر شدن عوارض جانبی داروها
• ایجاد یک عارضه جانبی جدید

دارو همچنین می تواند مسیر استفاده از غذا در بدن را تغییر دهد که هر یک از این تغییرات می توانند مضر باشند . عواملی مانند سن ، وزن ،جنس ، شرایط پزشکی ، دوز دارو ، مصرف سایر داروها و ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی می توانند عملکرد دارو را در بدن تحت تأثیر قرار دهند . پس در زمان مصرف هر دارو به دقت اطلاعات روی برچسب دارو و راهنمایی های پزشک یا داروساز را مورد توجه قرار دهید .
آیا مصرف دارو با معده پر یا خالی می تواند تأثیری در نحوه اثر دارو داشته باشد ؟

بعضی داروها زمانیکه با معده پر یا خالی مصرف می شوند ، می توانند سریعتر ، کندتر ، بهتر یا بدتر عمل کنند . از طرف دیگر بعضی داروها باعث ناراحتی معده می شوند و اگر با معده پر مصرف شوند می توانند ناراحتی معده را کاهش دهند .اگر شما دستور استفاده از دارو را مطالعه نکرده اید از پزشک یا داروساز بپرسید که بهتر است با معده پر یا خالی مصرف شود ( یک ساعت قبل یا دو ساعت بعد از غذا ) ، همراه با غذا یا بعد از وعده غذایی ( معده پر ) .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.