جزوه نظامهای انتخاباتی دکتر علی اکبر ایزدپرست

جزوه نظامهای انتخاباتی دکتر علی اکبر ایزدپرست
نوع فایل
pdf
حجم فایل
852KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
701 بازدید
9,000 تومان 7,500 تومان٪17 تخفیف

جزوه نظامهای انتخاباتی دکتر علی اکبر ایزدپرست

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه نظامهای انتخاباتی دکتر علی اکبر ایزدپرست کارشناسی ارشد حقوق عمومی می باشد. این فایل شامل ۷۷ صفحه جزوه تایپ شده بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه نظامهای انتخاباتی دکتر علی اکبر ایزدپرست

توضیح ذیل خارج از متن جزوه می باشد:

حاکمیت (به انگلیسی: Sovereignty) حق انحصاری حکومت برای نظارت بر یک قلمروی ارضی معین است. حاکم، بالاترین مرجع قانون‌گذار است.

«لاسا اُپِن‌هیم» که یکی از مراجع در حقوق بین‌الملل به شمار می‌رود، نوشته‌است که:

شاید هیچ مفهومی جدال‌انگیزتر از حاکمیت وجود نداشته باشد. این مفهوم، از لحظه‌ای که به علوم سیاسی معرفی شد تا امروز، هرگز معنایی که مورد توافق جهانی قرار گیرد نداشته‌ است.

حاکمیت (sovereignty) به شکل خلاصه و ساده به معنای اقتدار سیاسی عالیه است. این مفهوم بنیاد نظام بین الملل مدرن را فراهم آورده و به نظام دولت – ملت معاصر مشروعیت می بخشد. در سطح ابتدایی، حاکمیت به معنای کنترل برمردم و فضای جغرافیایی است. این گونه کنترل نوعاً از درون ساختار حکومت اعمال می گردد و تاریخ، نمایانگر رشد مداوم در حاکمیت توسط حکومت های ملی و انباشت همزمان قدرت متمرکز است.

در اغلب مقاطع تاریخ بشر، لباس حاکمیت به تن یک فرد و یا یک گروه کوچک درون یک واحد سیاسی پوشانده شده بود. حاکمیت در این مقطع برپایه قدرت و متکی بر توانایی های مادی رهبران بوده است. لذا انواع مختلفی از سازمان های سیاسی در اشکال مختلف بروز و ظهور یافت که از امپراطوری های چند قومیتی آغاز شد و به پادشاهی ها و دولت شهرها و سیستم های تئوکراتیک  بسط می یافت. اقتدار در این برهه حوزه سلطه ی دولت (state) نبود، بلکه اقتدار امری فردی بود. فرمانروایان و سلسله ها سطوح مختلفی از اقتدار را بر سرزمین های نامتجانس به دست می آورند که اکثراً حاصل جنگ ارث قرار داد و یا ازدواج بود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.