حل المسائل کتاب اقتصاد خرد ویرایش هفتم نوشته Rubinfeld و Pindyck 

حل المسائل کتاب اقتصاد خرد ویرایش هفتم نوشته Rubinfeld و Pindyck 
نوع فایل
pdf
حجم فایل
5MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
614 بازدید
12,000 تومان 10,000 تومان٪17 تخفیف

حل المسائل کتاب اقتصاد خرد ویرایش هفتم نوشته Rubinfeld و Pindyck 

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf حل المسائل کتاب اقتصاد خرد ویرایش هفتم نوشته Rubinfeld و Pindyck مترجم: احمد محمدزاده می باشد. این فایل شامل ۲۵۹ صفحه  جزوه بسیار مفید و ارزنده و قابل ویرایش می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری  و دانلود نمایید..

حل المسائل کتاب اقتصاد خرد ویرایش هفتم نوشته Rubinfeld و Pindyck 

فصل ۱
سوالاتی برای مرور
-۱ اغلب گفته میشود که یک نظریه خوب، نظریهای است که بتوان آن را با مطالعات تجربی و داده محور ابطال کرد. توضیح دهید چرا نظریه ای که نتوان آن را به صورت تجربی ارزیابی کرد نظریه خوبی نیست.
یک نظریه تنها زمانی کاربرد دارد که در توضیح و پیشبینی پدیده مورد نظر خود موفق باشد. اگر یک نظریه را نتوان به وسیله مقایسه آن با حقایق و دادههای شناخته شده ارزیابی و آزمایش کرد، نمیتوانیم از صحت آن مطلع شویم. اگر نتوانیم اعتبار یک نظریه را بسنجیم اعتمادی به پیش بینی های آن نخواهیم داشت و در نتیجه کاربرد کمی دارد.

-۲ جملات زیر اقتصاد اثباتی هستند یا دستوری؟ تفاوت این دو تحلیل چیست؟

الف سهمیه بندی بنزین تخصیص یک سقف خرید بنزین برای هر نفر در هر سال( سیاست اجتماعی ضعیفی است، زیرا در کار بازار رقابتی اختلال ایجاد میکند.
اقتصاد اثباتی به توضیح آنچه هست و پیشبینی آنچه خواهد شد میپردازد. تحلیل اقتصاد دستوری به آنچه باید بشود میپردازد. این جمله اقتصاد دستوری است زیرا قضاوت ارزشی میکند و می گوید سیاست سهمیه بندی آن قسمت از جمله که میگوید سهمیه بندی بنزین در کار بازار رقابتی .» سیاست اجتماعی ضعیفی است « بنزین اختلال ایجاد میکند اقتصاد اثباتی محسوب می شود.
ب( سهیمه بندی بنزین سیاستی است که باعث می شود تعداد افرادی که وضعشان بدتر می شود بیشتر از تعداد افرادی باشد که وضعشان بهتر می شود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.