دانلود جزوه جنین شناسی اندام تحتانی بخش دوم

دانلود جزوه جنین شناسی اندام تحتانی بخش دوم
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
377 بازدید
7,000 تومان 5,500 تومان٪21 تخفیف

دانلود جزوه جنین شناسی اندام تحتانی بخش دوم

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست فایل pdf جزوه جنین شناسی اندام تحتانی بخش دوم می باشد. این فایل شامل ۷ صفحه جزوه بسیار ارزنده و مفید می باشد. و در غالب فرمت pdf  تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت مهر فایل خریداری و دانلود نمایید.

دانلود جزوه جنین شناسی اندام تحتانی بخش دوم

حوه تکامل سیستم اسکلتی در دوران جنینی
در جنین شناسی عمومی خواندیم که در زمان گاسترولاسیون سه لایه زایای ماشروع به شکل گرفتن می کنند لایه های اکتودرم، مزودرم و اندودرم. به غیر ازاین سه لایه زایا ،تعدادی دیگر از سلولها هستند که نقش خیلی مهمی بازی می کنند و این سلولها ، سلولها neural crest هستند .

در کتابها ورفرنس های جدید ،سلولهای neural crest را به عنوان لایه چهارم زایادر نظر گرفتند ؛ چونکه در تمامی بخشهایی که در جنین شناسی اختصاصی می خوانیم ، ردپایی از neural crest است و در تکامل اعضای مختلف شرکت می کند.

روش های استخوان سازی
در بافت شناسی خواندیم که ما دو نوع استخوان سازی داریم :

۱. استخوان سازی درون غشایی intramembranous

۲ . استخوان سازی درون غضروفی (intrachondral/endochondral)

که هر کدام از اینها تفاوت هایی با همدیگر دارند. در کل قانونش این هست که استخوان های پهن و flat مثل جمجمه داخل غشایی هستند ولی استخوان های دراز مثل بازوها ، ساق ، ران و…داخل غضروفی هستند.

Intramembranous ossification : این استخوان سازی در مزانشیمی انجام میشود که یک حالت غشایی دارد و به همین دلیل ، اسمش را intramembranous گذاشته اند یعنی سلول های مزانشیمی که در تصویر میبینید تمایز پیدا نکردند، در واقع متحد می شوند که تبدیل به سلول های استئوبلاست بشوند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.