دانلود جزوه کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی بخش بیوشیمی بالینی

 دانلود جزوه کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی بخش بیوشیمی بالینی
نوع فایل
WORD
حجم فایل
165KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
753 بازدید
10,000 تومان 8,500 تومان٪15 تخفیف

 دانلود جزوه کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی بخش بیوشیمی بالینی

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست فایل word جزوه درس کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی بخش بیوشیمی بالینی می باشد. این فایل شامل ۷۵ صفحه جزوه بسیار ارزشمند و مفید می باشد. و در غالب فرمت word تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت مهر فایل خریداری و دانلود نمایید.

 دانلود جزوه کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی بخش بیوشیمی بالینی

Hemostasis

هموستاز: پدیده ای است که سبب تعادل سیالیت خون از یک طرف و انعقاد خون (clotting) از طرف دیگر می گردد. این پدیده مثل دو کفه ترازو می ماند که باید دقیقا میزان باشد.

اگر در داخل بدن، کفه انعقاد افزایش یابد یعنی فاکتورهای انعقادی باعث ایجاد لخته در گردش خون شوند، ضایعات ترومبوآمبولی مانندDIC ایجاد می شود. اما اگر خون لخته نشود و خونریزی رخ دهد ممکن است حتی باعث ایجاد خونریزی های مغزی شود.

در مسیر هموستاز ۴ فاکتور نقش دارد:۱)فاکتورهای انعقادی  ۲)پلاکت ها  ۳)عروق   ۴)فاکتورهای ضد انعقادی

نقش پلاکت در انعقاد خون:

پلاکت اولین عاملی است که در انعقاد خون وارد عمل می شود و بر اثر فعال شدن پلاکت، ما تشکیل پلاک پلاکتی (platelet plug) داریم. وقتی ضایعه ی عروقی ایجاد شود، به محض آنکه پلاکت ها از ناحیه ضایعه دیده ی اندوتلیال وارد ناحیه ساب اندوتلیال شوند، یک سری گیرنده روی سطح پلاکت ها وجود دارد بنام GP1b (گلیکو پروتئین یک بی)که پلاکت از طریق این گیرنده، و با واسطه عامل von willebrand به کلاژن ساب اندوتلیال متصل می شود.

پلاکت تا زمانی که داخل عروق است اصلا فعال نمی شود و بحث clotting , coagulation مطرح نیست. اما به محض آسیب اندوتلیال عروق در اثر مواجه شدن پلاکت با بافت های subendothelialاز جمله کلاژن و تماس این کلاژن با واسطه عامل (vwf) با Gp1b، پلاکت فعال شده و آبشار انعقادی شروع می شود. )VWF از فاکتورهای انعقادی است)

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.