فایل جزوه درس انجماد فلزات دکتر آشوری

فایل جزوه درس انجماد فلزات دکتر آشوری
نوع فایل
pdf
حجم فایل
14MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
606 بازدید
10,000 تومان 8,000 تومان٪20 تخفیف

فایل جزوه درس انجماد فلزات دکتر آشوری

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه درس انجماد فلزات دکتر آشوری می باشد. این فایل شامل ۱۱۳ صفحه جزوه دست نویس خوش خط و با کیفیت بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرار داده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری  و دانلود نمایید.

فایل جزوه درس انجماد فلزات دکتر آشوری

این جزوه به صورت دست نویس است. این جزوه درس انجماد فلزات پروفسور حسین آشوری دانشگاه صنعتی شریف می باشد.

که به طور کامل به ارائه مباحث مطرح در این واحد درسی پرداخته است.

به دلیل تاثیر مستقیم فرآیند انجماد روی خواص مکانیکی و فیزیکی فلزات و آلیاژها ، بررسی نحوه انجماد فلزات و آلیاژها بسیار مهم به نظر می رسد. در مورد قطعاتی که دارای اشکال پیچیده ای بوده و تنها به روش ریخته گری قابل تولید هستند از جمله عوامل تعیین کننده در تولید قطعات سالم انتخاب درجه حرارت فوق گداز مناسب است. جوانه های غیر همگن در دمای بالای دمای ذوب پایدار هستند و داخل مذاب حل نمی شوند ولی در دماهای بالا امکان حل شدن آنها وجود دارد. با حل شدن این جوانه ها مراکز جوانه زنی داخل مذاب کمتر شده، رشد دانه از تعداد کمی جوانه صورت می گیرد.

با کاهش دمای مذاب، در یک دمای معین (موسوم به نقطه ذوب/انجماد) استحاله یا دگرگونی (Transformation) فاز مذاب (مایع) به جامد آغاز می گردد. به این استحاله که با شکل گیری و رشد هسته های جامد درون مذاب همراه است انجماد گفته می شود. در این پست جزوه انجماد فلزات، از دانشگاه های معتبر جمع آوری و در دسترس قرار داده شده است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.