فایل جزوه معماری معاصر ایران تالیف امیر علی زینتی

فایل جزوه معماری معاصر ایران تالیف امیر علی زینتی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
5MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
515 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

فایل جزوه معماری معاصر ایران تالیف امیر علی زینتی

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه معماری معاصر ایران تالیف امیر علی زینتی می باشد. این فایل شامل ۵۷ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری  و دانلود نمایید.

فایل جزوه معماری معاصر ایران تالیف امیر علی زینتی

در معنای تحت‌الفظی معماری معاصر به معنی معماری است که در زمان اکنون تولید می‌شود، معماری لحظه اکنون. معماری «مدرن» از گذشته فاصله می‌گیرد و سعی می‌کند از قواعد آن پیروی نکند به ویژه سبک‌های سنتی پیش از انقلاب صنعتی. بنابراین در این معنا «معاصر» به یک روش زیبایی‌ شناسانه خاص محدود نمی‌شود. جزوه خلاصه مباحث معماری معاصر به بررسی انواع دسته بندی در معماری معاصر می پردازد.

نخستین آشنایی گسترده ایرانیان با «معماری اروپایی» در دوره قاجار اتفاق افتاد و تمایل به تقلید و ایجاد بناهایی مشابه در میان اشراف قاجار و سپس مردم میانه حال ایجاد شد. قاجاریان از طریق سفرنامه ها، عکس‌ها و کارت پستال با معماری اروپا آشنا شدند و از این رو ساختمان‌های این دوره بدون آگاهی دقیق از قواعد سبک‌های اروپایی ایجاد می‌شدند.

در حالی که بسیاری از مورخان تفاوت میان معماری قاجار و معماری اروپا را ناشی از تقلید نادرست از غرب می دانند که فهمی از ریشه‌های نظری مدرنیته نداشت، وحید وحدت، استاد تاریخ معماری دانشگاه تگزاس، این تفاوت را به خاطر ریشه‌های بومی معماری مدرن دوران قاجار می‌داند. وی با مطالعه توصیفات فضای مصنوع در سفرنامه‌های ایرانیانی که در دوره قاجار به اروپا سفر کرده اند، به این نتیجه می رسد که نوشته‌های آنان بیش از آن که توصیف بی‌طرفانه‌ای از معماری اروپا باشد، ناشی از فرافکنی آرمانشهری ایرانی بر فضایی فرنگی است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.