پاورپوینت رویکرد منطق فازی در نمودارهای کنترل کیفیت

پاورپوینت رویکرد منطق فازی در نمودارهای کنترل کیفیت
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
194 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف
افزودن به سبد خرید

پاورپوینت رویکرد منطق فازی در نمودارهای کنترل کیفیت

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر پاورپوینت رویکرد منطق فازی در نمودارهای کنترل کیفیت می باشد. این فایل شامل ۴۵ اسلاید قایل ویرایش بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت ppt برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت رویکرد منطق فازی در نمودارهای کنترل کیفیت

کیفیت چیست؟

  • مجموعه خواص و ویژگیهای یک محصول یا خدمت که بتواند نیازها و انتظارات مشتری را برآورده نمایدو با الزامات قانونی نیز انطباق داشته باشد. (مبتنی بر باور عمومی)
  • درجه مرغوبیت محصول یا خدمت مطابق با پول پرداختی (مبتنی بر ارزش)
  • درجه مطابقت محصول یا خدمت با استانداردها (مبتنی بر استاندارد)
  • فقط سبب رضایت /اعتماد /خشنودی/ وفاداری مشتری و میزان آن (مبتی بر ارزش به مشتری)
  • تمامی ویژگیهای یک مقوله که در توانایی آن برای براورد نیازهای تصریح شده یا تلویحاً بیان شده موثر است(مبتنی بر ایزو ۸۴۰۲ سال ۱۹۹۴)
  • میزانی که مجمو‌عه ای از ویژگیهای ماهیتی ،الزامات و یا خواسته‌ها را برآورده‌می‌سازد.(مبتنی بر ایزو ۹۰۰۰ سال ۲۰۰۰)

کنترل کیفیت آماری:

  • استفاده از ریاضیات (آمار)
  • در برگیرنده جمع آوری ،سازماندهی و تفسیر داده‌ها

اهداف : تنظیم کیفیت محصول برای این منظورها به کار برده می‌شود:

  • کنترل فرایند ها در حین تولید محصولات
  • بازرسی نمونه ‌محصولات نهایی
  • مشخصه هایی که پایش می شوند یا کمی هستند و یا کیفی

کنترل کیفیت فازی:

طبقه بندی صفر و یکی در بسیاری از وضعیت ها مناسب و کارآمد نمی باشد، چراکه در بسیاری از مواقع کیفیت به طور ناگهانی از خوب به بد تنزل نمی یابد و همچنین گاهی اوقات مشخصه های کیفی نمونه نزدیک به حدود کنترل ولی خارج از آنها قرار می گیرند و نمونه خارج از کنترل محسوب می شود.

بر این اساس میتوان کیفیت محصول و تولید را با متغیرهای زبانی به چند طبقه دسته بندی کرد: عالی، خوب، متوسط، ضعیف و بد.

این تنوع در خروجی محصول می تواند برای ارائه آن در بازارهای هدف مختلف بسیار سودمند باشد، همچنین با این طبقه بندی میزان محصول رد شده (بد) در فرآیند کنترل کیفیت کاهش یافته و راندمان تولید بالا می رود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.