پاورپوینت سطوح مختلف ایمنی ‌زیستی و آزمایشگاه جهت کار با موجودات تراریخته (۱)

 پاورپوینت سطوح مختلف ایمنی ‌زیستی و آزمایشگاه جهت کار با موجودات تراریخته (۱)
نوع فایل
ppt
حجم فایل
581KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
582 بازدید
10,000 تومان 7,800 تومان٪22 تخفیف

 پاورپوینت سطوح مختلف ایمنی ‌زیستی و آزمایشگاه جهت کار با موجودات تراریخته (۱)

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر پاورپوینت ایمنی زیستی (Biosafety) سطوح مختلف ایمنی ‌زیستی و آزمایشگاه جهت کار با موجودات تراریخته (۱) می باشد. این فایل شامل ۴۹ اسلاید بسیار مفید و ارزنده و قابل ویرایش می باشد و در قالب فرمت ppt برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت سطوح مختلف ایمنی ‌زیستی و آزمایشگاه جهت کار با موجودات تراریخته (۱)

مقدمه:

همراه با شروع تحقیقات زیستی در آزمایشگاه‌های علوم زیستی همواره امکان آلودگی با عوامل میکروبی مختلف و در نهایت ایجاد بیماری در انسان و یا دام وجود داشته است. به همین دلیل برای جلوگیری از مخاطرات احتمالی دستورالعمل‌ها، و روش‌های پیشگیرانه ای تهیه تدوین و اجرا شده است.

با شروع تحقیقات ویروسی و فناوری مهندسی ژنتیک که شامل پژوهش‌های تهیه DNA نوترکیب می‌باشد احتمال وقوع این مخاطرات احتمالی افزایش یافته است.

  • به این ترتیب اهمیت آشنایی با اصول کار در آزمایشگاه‌ها افزایش یافته و بر همین مبنا قوانینی برای فعالیت در آزمایشگاه‌های علوم زیستی مقرر شده است.
  • بدین منظور وجود مواد و ابزار کارآمد جهت فعالیت در این آزمایشگاه‌ها لازم و ضروری است.
  • از طرف دیگر آموزش دقیق افراد مجرب و مطلع در اولویت قرار دارد و لازم است تمامی افرادی که قرار است در آزمایشگاه مشغول به کار شوند ابتدا به طور دقیق و زیر نظر مسئول آزمایشگاه یا نماینده ایشان هم آموزش داده شوند.
  • مسائلی مانند پوشیدن دستکش شستن دست‌ها و استفاده از روپوش آزمایشگاه از جمله مسائلی است که باید در هر آزمایشگاهی رعایت شوند.
  • اما در آزمایشگاه‌های مختلف بسته به نوع کاری که انجام می‌شود قوانین مکملی مطرح می‌شود که لازم است هر فرد خود را مقید به انجام آنها بدانند.

در این فصل اصول مرتبط با روش‌های پیشگیری خطرها و رعایت ایمنی در آزمایشگاه‌های علوم زیستی و در نهایت کار با موجودات زنده تراریخته شرح داده شده است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.