اسلایدهای جزوه فصل پنجم درس استاتیک (نیروهای گسترده)

اسلایدهای جزوه فصل پنجم درس استاتیک (نیروهای گسترده)
نوع فایل
pdf
حجم فایل
11MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
649 بازدید
10,000 تومان 8,000 تومان٪20 تخفیف

اسلایدهای جزوه فصل پنجم درس استاتیک (نیروهای گسترده)

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf پاورپوینت جزوه فصل پنجم درس استاتیک (نیروهای گسترده) می باشد. این فایل شامل ۷۵ صفحه خلاصه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری  و دانلود نمایید.

اسلایدهای جزوه فصل پنجم درس استاتیک (نیروهای گسترده)

در واقعیت، نیروهای متمرکز به معنای واقعی آن کمتر وجود خارجی دارند، زیرا هر نیرویی که به صورت مکانیکی بر یک جسم وارد می شود بر روی یک سطح تماس محدود، هر چند کوچک، گسترده خواهد بود. تنها هنگامی که بعد سطح تماس در مقایسه با سایر ابعاد مربوطه کوچک و قابل چشم پوشی باشد، جایگزین کردن نیروهای گسترده به عنوان یک نیروی گسترده، آنهم در موارد خاص ایرادی ندارد.

از طرف دیگر اگر بخواهیم اثرات نیروهای داخلی را در جسم بررسی کنیم در این صورت نمی توانیم نیروهای گسترده را متمرکز تلقی کنیم و گسترش واقعی آنها را در محاسبات لحاظ نکنیم.

هنگامی که نیروها بر ناحیه ای از جسم اثر کنند که ابعاد آن در مقایسه با سایر ابعاد مربوطه قابل چشم پوشی نباشد، در این صورت باید چگونگی گسترش واقعی نیروها را با جمع بندی اثرات نیروهای گسترده بر روی تمامی ناحیه مزبور در نظر بگیریم و به احتساب بیاوریم. بنابراین باید شدت نیروهای موثر بر هر ناحیه از جسم را بشناسیم.این نیروها به سه بخش عمده تقسیم می شوند:

۱) گسترش خطی: که گسترش نیروها را در امتداد یک خط در بر دارد. مانند شکل زیر که وزنه ای به کابلی متصل شده باشد

۲) گسترش سطحی: هنگامی که نیرو بر روی یک سطح گسترش یابد. مانند فشار آب پشت یک سد بر روی دیواره ی داخلی سد. شدت نیرو به عنوان فشار برای کنش نیروها در سیالات و به عنوان تنش برای گسترش نیروهای داخلی در جامدات شناخته می شود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.