جزوه آموزش دقیق تجهیزات فرآیندی (راکتور)

جزوه آموزش دقیق تجهیزات فرآیندی (راکتور)
نوع فایل
pdf
حجم فایل
7MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
504 بازدید
11,000 تومان 9,500 تومان٪14 تخفیف

جزوه آموزش دقیق تجهیزات فرآیندی (راکتور)

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه آموزش دقیق تجهیزات فرآیندی (راکتور) می باشد. این فایل شامل ۲۵۱ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده و قابل ویرایش می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری  و دانلود نمایید.

جزوه آموزش دقیق تجهیزات فرآیندی (راکتور)

شرح وتوصیف
راکتور یک ظرف یا محفظه با شکلهای مختلف می باشد که در آن واکنش شیمیایی صورت میگیرد و در آن مواد ورودی به محصولات تبدیل می شوند: که به دو دسته پلیمری و غیرپلیمری تقسیم میشوند.
و (Homogenous) واکنشهای شیمیایی که در داخل راکتور صورت میگیرند به دو دسته کلی متجانس تقسیم بندی می شوند. واکنشهای متجانس واکنشهایی هستند که در آن تمام (Heterogeneous) نامتجانس
ترکیبشوندگان در یکفاز که ممکن است گاز، مایع و یا جامد باشد، موجود هستند. همچنین در صورتیکه واکنش کاتالیزوری باشد، کاتالیزور هم بایستی در همان فاز وجود داشته باشد.

واکنشهای نامتجانس، واکنشهایی هستند که برای انجام آنها حداقل دو فاز لازم باشد. متغیرهای زیادی سرعت واکنش را تغییر میدهند، در سیستم های متجانس، دما، فشار و غلظت متغیرهای واضحی هستند. در سیستم های نامتجانس به دلیل آنکه بیش از یک فاز وجود دارد و در طول واکنش مواد بایستی از یک فاز به فاز دیگر متصل شوند، علاوه بر دما، فشار و غلظت، سرعت انتقال جرم و سرعت انتقال حرارت نیز اهمیت دارد.

-۱ انواع راکتور
راکتورها از لحاظ عملکردشان به گروههای ریز تقسیم بندی می شوند:
(Batch) -1 -2-1 راکتورهای ناپیوسته
از دیدگاه تاریخی، راکتورهای ناپیوسته از آغاز صنعت شیمیایی مورد استفاده بوده و هنوز هم به صورت وسیعی در تولید مواد شیمیایی با ارزش افزودنی بالا مورد استفاده میباشند. در این راکتورها مواد واکنش دهنده در همان ابتدای عمل وارد راکتور می شوند. محتویات راکتور برای مدت مشخصی کاملاً مخلوط شده و پساز مدت زمان معینی که واکنش پیشرفت کرد، محتویات داخل راکتور تخلیه می شوند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.