جزوه آیین دادرسی کیفری ۲ زیر نظر استاد حسن قاسمی مقدم

جزوه آیین دادرسی کیفری ۲ زیر نظر استاد حسن قاسمی مقدم
نوع فایل
pdf
حجم فایل
964KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
605 بازدید
9,000 تومان 7,800 تومان٪13 تخفیف

جزوه آیین دادرسی کیفری ۲ زیر نظر استاد حسن قاسمی مقدم

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه آیین دادرسی کیفری ۲ زیر نظر استاد حسن قاسمی مقدم می باشد. این فایل شامل ۵۰ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده و قابل ویرایش می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری  و دانلود نمایید.

جزوه آیین دادرسی کیفری ۲ زیر نظر استاد حسن قاسمی مقدم

فصل اول: صلاحیت مراجع رسیدگی کیفری
در ابتدای تشکیل پرونده ی کیفری با تحقیقات مقدماتی مواجهیم که در ق.آد.ک درباره ی آن صحبت شد. این روش را از فرانسه گرفتیم زیرا فرانسوی ها فرایند رسیدگی را به مرحله ی تحقیقات مقدماتی و رسیدگی تقسیم کردند.

آن ها استدلال میکردند که برای تحقیقات مقدماتی باید از روش تفتیشی و در مرحله دادرسی و محاکمه باید از نظام اتهامی استفاده کرد. اگر پرونده بعد از تحقیقات مقدماتی با قرار جلب به دادرسی ۱ مواجه شود وارد مرحله دوم یعنی دادرسی و محاکمه میشویم.

صلاحیت مراجع کیفری نسبت به صلاحیت مراجع حقوقی از حساسیت بیشتری برخوردار است؛ زیرا اصولاً رسیدگی به جرم )که یک پدیده ی مربوط به حقوق عمومی است( از قواعد آمره ی بیشتری استفاده می شود. به همین دلیل بحث صلاحیت به طور عمومی یکی از مباحث مربوط به قوانین آمره است که نتایج زیر را به دنبال دارد:

۱ . طرفین نمی توانند با یکدیگر توافق کنند که به اتهام مجرمانه در مرجع دیگری رسیدگی شود. البته برای صلح و سازش و میانجی گری راهکارهایی ارائه شده است. مباحث مربوط به قواعد صلاحیت و رعایت آن نیازمند طرح ایراد از طرفین دعوا نیست بلکه خود مرجع رسیدگی کننده موظف است صلاحیت خودش را احراز کند و اگر خودش را فاقد صلاحیت دید ولو اینکه طرفین ایراد نکرده باشند باید قرار عدم صلاحیت صادر کند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.