جزوه اپیدمیولوژی بالینی اعتیاد دکتر خیل تاش

جزوه اپیدمیولوژی بالینی اعتیاد دکتر خیل تاش
نوع فایل
pdf
حجم فایل
991KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
597 بازدید
8,000 تومان 6,000 تومان٪25 تخفیف

جزوه اپیدمیولوژی بالینی اعتیاد دکتر خیل تاش

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه اپیدمیولوژی بالینی اعتیاد دکتر خیل تاش دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد .این فایل شامل ۱۶ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه اپیدمیولوژی بالینی اعتیاد دکتر خیل تاش

داروها و سوء مصرف مواد : به علت جنبه های مختلفی مهم است و ما به عنوان یک پزشک در برخورد عوامل اجتماعی پیرامون اعتیاد (،ضررها و هزینه های درمان و تامین مواد و… وظیفه داریم. برخی از این مواد خود زمینه ساز بیماری های دیگر هستند نظیر ایدز و هپاتیت.

اعتیاد پدیده ی عجیبی نیست و بسیاری از شخصیت های معروف معاصر درگیر این مقوله هستند.

از هر ده نفری که در آمریکا به دلیل ایدز می مردند، ۴ نفر درگیر مواد بودند!به علت سرنگ مشترک یا رفتارهای جنسی کنترل نشده ناشی از مصرف مواد ،یعنی ابتلا به ایدز از عواقب مصرف مواد بوده است. اعتیاد مقوله ی پیچیده ای است و برای درمان آن فقط یک پزشک یا روان پزشک کافی نیست و نیازمند یک تیم درمانی است.

به طور غریزی سیستم پاداش در مزولیمبیک مغز تعبیه شده است که در نبود آن حیات به خطر می افتد زیرا احساس رضایتی که در اثر مصرف آب و غذا و رفتار جنسی و رفتارهای پرورشی حاصل می شود فرد را به تکرار این اعمال حیاتی وا می دارد. در مصرف مواد مخدر این مکانیسم به صورت مصنوعی ایجاد می شود .موادی هستند که بطور طبیعی از برخی فراورده ها بدست می آیند یا بصورت صناعی در آزمایشگاه ها ساخته می شوند که از نظر ساختار مولکولی شبیه نوروترنسمیترها بوده و مکانیسم منجر به احساس لذت را در فرد ایجاد می کنند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.