جزوه بیماری های التهابی CNS و انسفالوپاتی های اتوایمیون دکتر عظیمی

 جزوه بیماری های التهابی CNS و انسفالوپاتی های اتوایمیون دکتر عظیمی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
508 بازدید
6,500 تومان 4,500 تومان٪31 تخفیف

 جزوه بیماری های التهابی CNS و انسفالوپاتی های اتوایمیون دکتر عظیمی

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه بیماری های التهابی CNS و انسفالوپاتی های اتوایمیون دکتر عظیمی دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد. این فایل شامل ۸ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

 جزوه بیماری های التهابی CNS و انسفالوپاتی های اتوایمیون دکتر عظیمی

مبحث این جلسه MS و انسفالوپاتی های اتوایمیون است که به دلیل محدودیت زمان فقط مبحث MS تدریس می شود و مطالعه مبحث دیگر به عهده خود دانشجویان است.
بیماری MS در کشور ما به سرعت در حال زیاد شدن است.
اولین کسی که MS را شرح داد، آقای شارکو بود و در ابتدا یک نام فرانسوی برای این بیماری گذاشتند ” La sclerose en plaque” که انگلیسی ها به آن multiple sclerosis می گویند. این بیماری اولین بار در سال ۸۱۸۱ شناخته شد. پس کشف این بیماری را به ابن سینا و ایرانی ها نسبت ندهیم
آقای شارکو گفت که MS بیماری است که بیشتر ماده سفید مغز را درگیر می کند، به غلاف میلین آسیب می زند و مسبب این اتفاقات بیشتر Tcell است.

در سال ۲۰۱۳ در آمریکا و بخشی از اروپا این بیماری به بالاترین حد ممکن وجود داشت. این بیماری بیشتر در نژاد سفید دیده می شود به ویژه در اروپا. در سال ۲۰۱۳ ایران و روسیه شیوعی در حدود ۶۰-۲۰ داشت.

در سال ۲۰۱۶ آمریکا هنوز بالاترین شیوع را داشت و ایران بالاترین میزان MS در خاورمیانه را دارد. از نظر شیوع MS از روسیه جلو زدیم و شبیه اروپایی ها شدیم هنوز به آمریکا و کانادا نرسیدیم ولی در peak هستیم و شیوع آن رو به افزایش است. هر سال آمار بروز بیماران MS در ایران با یک شیب وحستناک رو به افزایش است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.