جزوه جغرافیای طبیعی همراه با سوالات تستی و پاسخنامه

جزوه جغرافیای طبیعی همراه با سوالات تستی و پاسخنامه
نوع فایل
pdf
حجم فایل
378KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
440 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

جزوه جغرافیای طبیعی همراه با سوالات تستی و پاسخنامه

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه جغرافیای طبیعی همراه با سوالات تستی و پاسخنامه می باشد .این فایل شامل ۶۵ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد.برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

 جزوه جغرافیای طبیعی همراه با سوالات تستی و پاسخنامه

فهرست مطالب این جزوه:

  • فصل اول : ژئومورفولوژی ساختمانی
  •  دوم : ژئومورفولوژی دینامیک
  • فصل سوم: ژئومورفولوژی ایران

کلیات: فصل سوم

موقعیت فلات ایران در کمربند کوهزایی آلپ هیمالیا:

پوسته های قارهای روی آستنو سفر به آرامی در حرکت میباشند و تمام پدیدههای مهم زمین شناسی در منط هه مهرزی این صفحات به وقوع می پیوندد. در این راستا سه نوع حرکت به وقوع می پیوندد. این مرزها محل فعالیت شدید آتشفشانی و تشکیل پوسته اقیانوسی جدید است که به گسترش کف اقیانوس ها منجهر میشود.

ریفتهای بزرگ قاره ای نیز جز این مرزها میباشد. رحرکت پوستهای بصورت دور شدن از همو نتیجه ، حرکت دو صفحه به سوی همدیگر میباشد و مرزهای همگرا را میسازند. در مرز بین دو صفحه همگرا

پوسته –
اقیانوسی خمیده و به زیر پوسته قارهای فرو میرود که آن را پدیده سابداکشن رزیر راندگیو می گویند. چنانچه دو صفحه همگرا هر دو از پوسته قارهای باشند دو توده خشکی سرانجام با ههم تصهادف کرده و نتیجه آن تشکیل رشته کوهها می باشد.

۵ حرکتی است که در اثر آن دو صفحه به طور افقی در کنار هم میلغزند . این گونه مناطق با زمین لرزه های شدید و  زیاد مشخص میشوند ولی فعالیت آتشفشانی در آنجا وجود ندارد و یا خیلی ناچیز است. فلات ایران روی یک منطقه همگرا از نوع برخورد دو صفحه قارهای ردو توده خشکی میباشد که بین دو صفحه اروپا و افریقا قرار گرفته است. در شمال فلات ایران پلاتفرم توران قرار دارد که نتیجه کوه زایی دوران هرسی نین سخت شده است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.