جزوه فصل چهاردهم اسکلتی (اداره مصدومین تروما به سیستم عضلانی-اسکلتی)

جزوه فصل چهاردهم اسکلتی (اداره مصدومین تروما به سیستم عضلانی-اسکلتی)
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
384 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

جزوه فصل چهاردهم اسکلتی (اداره مصدومین تروما به سیستم عضلانی-اسکلتی)

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه فصل چهاردهم اسکلتی (اداره مصدومین تروما به سیستم عضلانی-اسکلتی می باشد. این فایل شامل ۴۱ صفحه جزوه تایپ شده بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه فصل چهاردهم اسکلتی (اداره مصدومین تروما به سیستم عضلانی-اسکلتی)

هر چند آسیبهای وارده به سیستم اسکلتی عضلانی در تروماهای مختلف عمومیت فراوانی دارد، اما به ندرت موجب آسیبهای بالقوه خطرناک می شود. این نوع آسیبها زمانی خطرناک هستند که موجب خو نریزی شدید خارجی یا خونریزی به داخل خود اندام شوند.
تکنسینهای اورژِانس در ارزیابی و مراقبت از یک مصدوم بدحال همراه با آسیبدیدگیهای اندامهای فوقانی و تحتانی، باید؛ اولاً، اولویتهای ارزیابی اولیه ) ABCDE ( را مد نظر داشته و آگاه باشند تا آسیب های ترسناک اما

غیر مهلک عضلانی- اسکلتی توجه آنها را از این اولویتها منحرف ننمایند. ثانیاً، آسیبهای عضلانی مهلک نظیر شکستگی های لگن و فمور توأم با خونریزی شدید را تشخیص داده و اقدامات لازم را انجام دهند.

به طور کلی در ارزیابی و مراقبت هر مصدوم ترومایی بد حال مشکوک به شکستگی، بعد از انجام ارزیابی اولیه و رفع تمام آسیبهای مهلک و تهدید کننده حیات، باید مصدوم را به کمک لانگ بک بورد فیکس نموده و در وضعیت خوابیده به پشت یا سوپاین قرار داد.

این وضعیت تا حد امکان آناتومیک بوده و اجازه عملیات احیا را برای مصدوم فراهم مینماید. به این وضعیت آتل گذاری آناتومیک ) anatomic splinting ( گفته میشود. بستن مصدوم به یک لانگبورد میتواند کلیه استخوانها و مفاصل بدن را در جای خود محفوظ نگه دارد. اگر این کار به روش صحیح انجام شود، توجه را از وضعیتهای خطرناک منحرف نخواهد کرد. وظیفه تکنسین آن نیست که در میان آسیبهای مختلف اسکلتی عضلانی افتراق قائل شود، بلکه وظیفه او آن است تا آسیبهای خطرناک را شناسایی و مراقبت نموده و اگر وقت اجازه بدهد، آسیب دیدگیهای اندامی را شناسایی و بیحرکت سازد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.