جزوه فیزیولوژی مبحث ایجاد و انتقال پتانسیل عمل دکتر منصور کشاورز

 جزوه فیزیولوژی مبحث ایجاد و انتقال پتانسیل عمل دکتر منصور کشاورز
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
530 بازدید
7,000 تومان 5,000 تومان٪29 تخفیف

 جزوه فیزیولوژی مبحث ایجاد و انتقال پتانسیل عمل دکتر منصور کشاورز

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه فیزیولوژی مبحث ایجاد و انتقال پتانسیل عمل دکتر منصور کشاورز می باشد. این فایل شامل ۹ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرار داده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

 جزوه فیزیولوژی مبحث ایجاد و انتقال پتانسیل عمل دکتر منصور کشاورز

قسمتی از متن جزوه:

کانال های سدیمی و پتاسیمی دریچه دار ولتاژی
کانال سدیمی دریچه دار ولتاژی )سریع( Voltage-Gated Sodium Channel

کانالی با دو دریچه که یک دریچه در سمت داخل سلولی و یک دریچه در سمت خارج سلولی دارد .)شکل ۱ ( منظور از دریچه این نیست که چیزی شبیه در و لولا وجود داشته باشد بلکه تغییر قطر و شکل کانال باعث تغییر نفوذپذیری کانال می شود. زمانی که کانال نفوذ پذیر نباشد می گوییم دریچه بسته است و زمانی که نفوذ پذیر باشد می گوییم دریچه باز است. همانطور که درشکل ۱ دیده می شود دریچه ی که به سمت خارج سلول قرار دارد دریچه فعال کننده ) Activator gate ( نام دارد و دریچه ای که در سمت داخل سلول قرار دارد دریچه غیر فعال کننده ) Inactivator gate ( نامیده می شود.

در حالت استراحت دریچه فعال کننده بسته و دریچه غیرفعال کننده باز است و در مجموع کانال بسته است. )تصویر سمت چپ شکل ۱ ( تغییر پتانسیل غشا به سمت صفر و مثبت که به واسطه تغییر پتانسیل موضعی ایجاد می شود ، باعث تغییر شکل کانال می شود که در نتیجه ی آن دریچه فعال کننده باز می شود . به این حالت کانال ، حالت فعال می گویند. )تصویر وسط شکل ۱ ( در واقع با تغییر پتانسیل غشا آمینواسید ها در
مکان دریچه فعال کننده کمی جابه جا می شوند و در نتیجه آن دریچه باز می شود. باز شدن این دریچه در پتانسیل آستانه ) Threshold ( اتفا ق می افتد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.