جزوه قانون وکالت مصوب ۱۳۱۵

جزوه قانون وکالت مصوب ۱۳۱۵
نوع فایل
pdf
حجم فایل
275KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
373 بازدید
8,000 تومان 6,000 تومان٪25 تخفیف

جزوه قانون وکالت مصوب ۱۳۱۵

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه قانون وکالت مصوب ۱۳۱۵ می باشد. این فایل شامل مجموعا ۱۵ صفحه جزوه تایپ شده بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه قانون وکالت مصوب ۱۳۱۵

فصل اول وکیل و شرایط وکالت
ماده ۱
وکالت در عدلیه دارای درجات ذیل است:
۱. وکالت در محاکم صلح و بدایت و استیناف و تمیز
۲. وکالت در محاکم صلح و بدایت و استیناف
۳. وکالت در محاکم صلح و بدایت
تبصره ۱- وزارت عدلیه میتواند وکالت وکلای درجه ۲ و ۳ را محدود به حوزه معین نماید.
تبصره ۲ – وزارت عدلیه میتواند بر حسب ضرورت و احتیاج از داوطلبان شغل وکالت که معلوماتشان کافی برای درجات سه گانه نیست مطابق نظامنامه مخصوص امتحان نموده اجازه وکالت در محاکم صلح یا محقق ثبت یا نزد مأمورین صلح در حوزه های معین بدهد اگر داوطلب مزبور در حین اجراء این قانون مشغول وکالت بوده و صلاحیت او برای درجات سهگانه فوق تصدیق نشده است از امتحان معاف خواهد بود این اشخاص کارگشا نامیده می شوند.

ماده ۲
اشخاصی که واجد معلومات کافی برای وکالت باشند ولی شغل آنها وکالت در عدلیه نباشد اگر بخواهند برای اقربای نسبی یا سببی خود تا درجه دوم از طبقه سوم وکالت بنمایند ممکن است به آنها در سال سه نوبت جواز وکالت اتفاقی داده شود.
ماده ۳
وزارت عدلیه میتواند بدواً به اشخاص ذیل اجازه وکالت درجه اول بدهد:
۱. به اشخاصی که سابقاً صلاحیت آنان را محکمه انتظامی برای وکالت در تمام مراحل قضایی تصدیق نموده باشد و محکومیت انتظامی از درجه ۳ به بالا نداشته باشند.

۲. به اشخاصی که لااقل دارای رتبه پنج قضایی بوده و پنج سال متوالی یا متناوب خدمت قضایی داشته باشند یا با اشخاصی که شاغل خدمات قضایی در طبقه دوم مقامات قضایی گردیده و مدت پنج سال متوالی یا متناوب اشتغال به خدمات مزبوره داشته و در هر صورت سلب صلاحیت قضایی از آنها نشده باشد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.