جزوه مداخلات غیر دارویی دکتر هاشمیان

جزوه مداخلات غیر دارویی دکتر هاشمیان
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
516 بازدید
7,500 تومان 5,800 تومان٪23 تخفیف

جزوه مداخلات غیر دارویی دکتر هاشمیان

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه مداخلات غیر دارویی دکتر هاشمیان روانپزشکی می باشد. این فایل شامل ۱۶ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه مداخلات غیر دارویی دکتر هاشمیان

برخلاف تصور آنچه شما در بیمارستانهای روانپزشکی مبنی بر تجویز دارو به عنوان اولین قدم درمانی در بیماران می بینید . بسیاری از بیماران به خصوص بیماران مبتلا به اختلالات مینور که عموما به مطب و درمانگاه ها مراجعه می کنند قدم اول درمان آنها درمانهای غیر دارویی است.

اواخر قرن ۸۱ فردی به نام Mesmer وجود داشت که از روش Mesmerism استفاده میکرد. این روش شبیه هیپنوتیزم بود با این تفاوت که نیروهایی شبیه میدان مغناطیسی ایجاد میکرد و معتقد بودند که گذر این میدان مغناطیسی از بدن فرد موجب تغییر در اعمال و رفتار فرد می شود و بعدها کم کم روش هیپنوتیزم به وجود میآورند و آن را در یک حیطه خاص متمرکز » توجه « جایگزین شد. در هیپنوتیزم تغییری در می کنند و سپس از طریق تلقین ) Suggestion ( اثر آن ظهور می کند.

کسانی که در این زمینه کار میکردند و متوجه شدند که با با » هیستری « در اواخر قرن ۸۱ ، شارکوت و همکارانش روی اختلال هیپنوتیزم علائم شان برطرف می شود که البته اثر آن موقت بود و بعد از خارج شدن از حالت هیپنوتیزم علائم بیمار برمی گشت.

این موضوع افکار فروید را درگیر کرد که چگونه علائم در هیپنوتیزم میتوانند تغییر را به صورت سیستماتیک تعریف کرد و ویژگیهایی برای آن قائل شد و » ناخودآگاه « کنند. فروید اولین بار بود » مدل ساختاری روان « در نهایت برای کاردرمانی از آن استفاده کرد. از دیگر کارهای فروید، مطرح کردن که شامل سه بخش Ego ، Id ، و Super ego ( » تعارض « است. کار دیگر فروید صحبت از conflict ( بود
که در افراد با آسیب روانی و نوروتیک نقش دارد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.