جزوه هیدروپونیک hidroponic  (پرورش گیاهان بدون استفاده از خاک)

 جزوه هیدروپونیک hidroponic  (پرورش گیاهان بدون استفاده از خاک)
نوع فایل
pdf
حجم فایل
4MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
546 بازدید
9,000 تومان 7,800 تومان٪13 تخفیف

 جزوه هیدروپونیک hidroponic  (پرورش گیاهان بدون استفاده از خاک)

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf پاورپوینت جزوه هیدروپونیک hidroponic  (پرورش گیاهان بدون استفاده از خاک) می باشد. این فایل شامل ۷۳ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده و قابل ویرایش می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری  و دانلود نمایید.

 جزوه هیدروپونیک hidroponic  (پرورش گیاهان بدون استفاده از خاک)

هیدروپونیک چیست؟

فناوری کاشت گیاهان در محیط بدون خاک و با استفاده از محلول های غذایی را هیدورپونیک می نامند. در سیستم هیدورپونیک تمام احتیاجات و مواد غذایی مورد نیاز گیاه از طریق محلول در اختیار آن قرار داده می شود.

  • واژه هیدورپونیک به فارسی: یعنی آب کشت
  • واژه هیدورپونیک به یونانی: Hydrous یعنی آب + Ponos یعنی کشت و کار

کشت هیدروپونیک یا آب‌کشت (به فرانسوی: Hydroponie یا Hydroponique، هیدروپونی یا هیدروپونیک) (به انگلیسی: Hydroponics، هایدروپُنِکس) شیوهٔ کشت گیاه بدون خاک می‌باشد. در این نوع کشت متخصصان نیازهای غذایی گیاه را اندازه‌گیری کرده و به جای خاک با استفاده از آبی که به گیاه داده می‌شود با افزودن عناصر ریزمغذی و درشت‌مغذی و نگه‌داشتن گیاه توسط مواد نگهدارنده بی‌اثر مانند پرلیت عملاً نیاز به خاک منتفی می‌شود. آب‌کشت، روشی است که نسبت به راهکارهای سنتی در کشاورزی مزیت‌های زیادی دارد. این فرایند به آب کمتری نیاز داشته، کاملاً استریل است و بازدهی بیشتری نیز دارد.

در برخی از سیستم های هیدرپونیک ریشه ی گیاه کاملاً در محیط آبی مستقر شده و بستری وجود ندارد. اما می توان برای سرپا نگهداشتن گیاه، ریشه آن را در یک بستر جامد مانند: ماسه، سنگریزه، کوکوپیت، پرلایت و … که کمترین اثر منفی را روی محلول غذایی داشته باشد قرار داد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.