جزوه پالس اکسی متری علامت حیاتی پنجم

 جزوه پالس اکسی متری علامت حیاتی پنجم
نوع فایل
WORD
حجم فایل
23KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
365 بازدید
8,000 تومان 6,000 تومان٪25 تخفیف

 جزوه پالس اکسی متری علامت حیاتی پنجم

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر word جزوه پالس اکسی متری علامت حیاتی پنجم می باشد. این فایل شامل ۱۲ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت word برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرار داده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

 جزوه پالس اکسی متری علامت حیاتی پنجم

قسمتی از متن فایل:

Pulse Oximetery: Fifth Vital Sign

پالس اکسیمتری (ارزیابی از نظر هیپوکسی): روشی برای تعیین هیپوکسی در بیماران است و درصد هموگلوبین اشباع شده با اکسیژن را نشان می‌دهد.

پالس اکسیمتری: بررسی غیرتهاجمی اشباع اکسیژن شریانی می‏ باشد که از طریق اتصال یک گیره یا پروب به لاله‏ ی گوش یا انگشت بیمار ممکن می‌گردد. درصد بیان‏ شده در واقع نسبت اکسیژن به هموگلوبین است.

پالس اکسیمتر (Pulse Oximeter): دستگاهی است که برای اندازه ‏گیری میزان هموگلوبین اشباع با اکسیژن بکار می‌رود و یک وسیله‏ ی غیرتهاجمی می‌باشد که برای مانیتورینگ ممتد غیرتهاجمی اشباع اکسیژن عملی هموگلوبین شریانی (PR و SPO۲) در بیماران بزرگسال، اطفال، شیرخواران و نوزادان، در محیط ‏های بیمارستان‏ها، درمانگاه ‏ها، آمبولانس‏ ها و منازل استفاده می ‏شود.

آشنایی با دستگاه پالس اکسیمتر

پالس اکسیمتر یک پروب حساسه و یک مانیتور با صفحه‌ی دیجیتال دارد. حسگر شامل دو دیود منتشر کننده‏ ی نور و دو سنسور است.

یکی از دیودها نور تقریباً قرمز، یعنی طول موج مخصوص هموگلوبین دارای اکسیژن (هموگلوبین اشباع) را منتشر می‌کند و دیود دیگر نور مادون قرمز، یعنی طول موج مخصوص هموگلوبین بدون اکسیژن (هموگلوبین غیر اشباع) را منتشر می ‏کند.

هر کدام از دو نوع هموگلوبین میزان خاصی از نور منتشر شده را جذب می‌کنند و از رسیدن آن به سنسور مربوطه جلوگیری می‌کنند. اگر نور کمتری به سنسور برسد به این معنی است که میزان بیشتری از هموگلوبین مربوطه در خون وجود دارد. سپس دستگاه پالس اکسیمتر نسبت نور تقریباً قرمز و مادون قرمز دریافت شده را محاسبه می‌کند تا درصد اشباع اکسیژن( SpO2) را مشخص کند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.