جزوه کهیر و آنژیوادم استاد : دکتر شفیعی

جزوه کهیر و آنژیوادم استاد : دکتر شفیعی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
457KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
630 بازدید
9,000 تومان 5,000 تومان٪44 تخفیف

جزوه کهیر و آنژیوادم استاد : دکتر شفیعی

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه کهیر و آنژیوادم استاد : دکتر شفیعی کارآموزی اطفال دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد. این فایل شامل ۱۱ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید

 جزوه کهیر و آنژیوادم استاد : دکتر شفیعی

مباحث آلرژی اکثرا خیلی خطرناک نیستند ولی آنژیوادم می تواند خطرناک و حتی کشنده باشد . آلرژی شایع است و ۳۰- %۲۰ افراد حداقل یکبار آنرا تجربه می کنند.

کهیر : ضایعات پوستی Patchy اریتماتو بوده و وسط آن مقداری رنگ پریده است.سطح صاف دارند ، معمولاً گذرا هستند . یعنی به سرعت ایجاد می شود (ظرف چند دقیقه) و در عرض چند ساعت تا حداکثر ۲۴ ساعت رفع می شود. به اشکال مختلفی ممکن است دیده شود. سطح اش صاف است و برخلاف ضایعات اگزمایی ، سطح زبر ندارند .

آنژیوادم (به انگلیسی: Angioedema) عبارت است از ادم پوست، بافت زیر جلدی، مخاط و زیر مخاط. آنژیوادم بسیار شبیه کهیر است ولی بافت‌های عمیق تری را درگیر می‌سازد. در گذشته به آن ادم آنژیونوروتیک نیز می‌گفتند.

اغلب بیماری به دلیل حساسیت (مثلاً به گرده گل، نیش حشرات یا برخی مواد غذایی) ایجاد می‌شود ولی ممکن است عارضه جانبی برخی از داروها از جمله مهار کننده‌های آنزیم تبدیل‌کننده آنژیوتانسین (ACE inhibitors) یا ارثی (اتوزومال غالب) باشد.

معمولاً صورت، لبها، دهان و زبان در عرض چند دقیقه تا چند ساعت متورم می‌شوند. گاه دستها، حلق و دستگاه گوارش نیز درگیر می‌شوند. ممکن است ادم همراه با خارش باشد که کمتر از کهیر است.

اگر آنژیوادم در حلق و مسیر راه‌های هوایی اتفاق بیفتد به دلیل احتمال انسداد تنفسی یک اورژانس پزشکی است. درمان با لوله گذاری تراشه (انتوباسیون)، اپی نفرین، کورتیکواستروئید و پلاسمای تازه منجمد شده (FFP) است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.