خلاصه ای از مباحث معرفی درس حقوق بین الملل خصوصی (تعارض قوانین)

خلاصه ای از مباحث معرفی درس حقوق بین الملل خصوصی (تعارض قوانین)
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
443 بازدید
12,000 تومان 10,000 تومان٪17 تخفیف

خلاصه ای از مباحث  معرفی درس حقوق بین الملل خصوصی (تعارض قوانین)

 دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf خلاصه ای از مباحث معرفی درس حقوق بین الملل خصوصی (تعارض قوانین) می باشد. این فایل شامل ۱۵۳ صفحه جزوه  بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

خلاصه ای از مباحث معرفی درس حقوق بین الملل خصوصی (تعارض قوانین)

مقدمه
حقوق بین الملل خصوصی شاخه ای از علم حقوق است که از قواعد ناظر بر روابط میان اشخاص خصوصی در زندگی بین المللی گفت و گو می کند.
جمع دو ویژگی خصوصی و بین المللی بودن از این شاخه حقوق گرایشی ترکیبی ساخته است که مطالعه آن مستلزم آشنایی با حقوق خصوصی و حقوق بین المللی، هر دو است.

در این شعبه از حقوق سه موضوع اصلی مورد بحث قرار میگیرد: تقسیم جغرافیایی- سیاسی اشخاص (شامل مباحث[ تابعیت و اقامتگاه)، وضعیت حقوقی بیگانگان، و تعارض قوانین.

از سوی دیگر قواعد مورد بحث در حقوق بینالملل خصوصی را میتوان شامل دو دسته ماهوی و شکلی دانست و بر این اساس حقوق بینالملل خصوصی را به دو نوع ماهوی و شکلی تقسیم کرد. قواعد دسته نخست بر مسائل مربوط به تقسیم جغرافیایی- سیاسی اشخاص و وضع حقوقی بیگانگان حاکم است.

برای مثال هرگاه این پرسش مطرح شود که آیا فلان شخص ایرانی است یا نه؟ و یا در ایران اقامت دارد یا نه؟ با رجوع به قوانین ایران درباره تابعیت و اقامتگاه حکم مسئله به طور مستقیم معلوم میگردد. همچنین اگر پرسیده شود آیا اتباع خارجه در ایران از فلان حق بهرهمندند یا نه، با رجوع به قواعد و قوانین ایران در خصوص بیگانگان پاسخ مسئله داده میشود. به طور کلی در حقوق بینالملل خصوصی ماهوی پاسخ هر مسئله با رجوع به قواعد ملی هر کشوری به طور مستقیم معلوم میشود و هرگز پای قوانین کشور دیگری در میان نیست.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.