پاورپوینت مدیریت عملی تیلور (تئوریهای پیشرفته مدیریت)

پاورپوینت مدیریت عملی تیلور (تئوریهای پیشرفته مدیریت)
نوع فایل
ppt
حجم فایل
277KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
490 بازدید
8,000 تومان 6,000 تومان٪25 تخفیف

پاورپوینت مدیریت عملی تیلور (تئوریهای پیشرفته مدیریت)

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر پاورپوینت مدیریت عملی تیلور (تئوریهای پیشرفته مدیریت) می باشد. این فایل شامل ۲۹ اسلاید بسیار مفید و ارزنده و قابل ویرایش می باشد و در قالب فرمت ppt برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری  و دانلود نمایید.

پاورپوینت مدیریت عملی تیلور (تئوریهای پیشرفته مدیریت)

تعریف مدیریت

.۱هنر انجام کار به وسیله دیگران

.۲روش استفاده بهینه از ابزار و منابع سازمان برای رسیدن به اهداف سازمانی

.۳فرایند به کارگیری مؤثر و کارآمدِ منابع مادی و انسانی ( در برنامه ریزی ، سازماندهی ، بسیج منابع و امکانات ، هدایت و کنترل ) می باشد.

که برای دستیابی به اهداف سازمانی و براساس نظام ارزش مورد قبول جامعه صورت می گیرد.

مدیریت علمی

از اواخر قرن چهاردهم هجری شمسی مقارن با اواخر قرن نوزدهم میلادی، گروهی تلاش کرده‌اند

اصول مدیریت را با به کارگیری روش‌های مهندسی در طراحی شغل علمی‌تر سازند. این گروه تلاش خود را بر طراحی اثر بخشی کارکنان متمرکز کرده‌اند. در واقع جستجو در جهت یافتن روش‌های اثربخش و کارا در سازمان‌ها موجب ظهور مکتب کلاسیک در مدیریت شد که به تدوین مدیریت علمی به دست فردریک وینسلو تیلور انجامید این مکتب بر نگرش سازمانی بر مبنای تقسیم کار و تخصص، با توجه به سلسله مراتب اداری تأکید دارد. وی مدیریت علمی را تحت چهار اصل ارائه کرده‌است.

چهار اصل مدیریت علمی

۱- جایگزینی علم با قوانین سر انگشتی ۲- انتخاب دقیق کارکنان بر اساس شایستگی و آموزش و توسعه آنها ۳- تهیه دستورالعمل کامل انجام کار و نظارت هر کارگر بر عملکرد خاص هر کار ۴- تقسیم مسؤلیت‌ها بین مدیران و کارکنان به نحوی که مدیران اصول مدیریت عملی را در برنامه‌ریزی کارها به کار برده و کارگران آن کارها را انجام دهند.

مکتب مدیریت علمی که به نام بنیان‌گذار آن فردریک وینسلوتیلور معروف شد اولین حرکت مشخص در زمینه تدوین پایه‌های تئوری مدیریت علمی در آمریکا و جهان غرب به‌حساب می‌آید فلسفه تیلوریسم سازمان و مدیریت بر پایه نگرشی تک‌بعدی به انسان به‌عنوان موجودی اقتصادی استوار است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.