خلاصه کتاب فیزیک پایه برای سونوگرافی دکتر میترا احمد سلطانی

خلاصه کتاب فیزیک پایه برای سونوگرافی دکتر میترا احمد سلطانی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
674 بازدید
9,000 تومان 7,500 تومان٪17 تخفیف

خلاصه کتاب فیزیک پایه برای سونوگرافی دکتر میترا احمد سلطانی

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf خلاصه کتاب فیزیک پایه برای سونوگرافی دکتر میترا احمد سلطانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران پزشکی ایران ۱۳۸۷ شمسی- ۲۰۰۸ میلادی می باشد .این فایل شامل ۶۲ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد.برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

فیزیک پایه برای سونوگرافی دکتر میترا احمد سلطانی

صوت انتشار انرژی بصورت یک نوع موج مکانیکی (ارتعاش منتشرشده ذرات در یک ماده واسطه) می باشد.

صوت به ماده واسط جرم دار نیاز دارد تا به انتقال آن کمک کند و بنابر این در خلا منتقل نمی شود.
بر عکس ، موج الکترومغناطیسی با تبدیل انرژی در میدانهای الکتریکی و مغناطیسی تقویت می شود.

و برای انتشار به ماده نیاز ندارد. آنچه که گوش انسان بعنوان صدا درک می کند تغییر فشار روی پرده گوش بعلت امواج مکانیکی منتقل شده در هواست.
ساختار اتمی و مولکولی ماده واسط هم سرعت و هم مشخصات موجی هر گونه موج مکانیکی منتقل شده ( در اینجا صوت ) را تعیین می کند. بیایید مولکولها یا واحد های ساختمانی این ماه واسط را بصورت کره ای توپردر نظر بگیریم .

نیروهای بین مولکولی را با فنر های مارپیچ بین کره های مجاور نمایش می دهیم. یک موج مکانیکی مثل صوت که در این محیط منتقل می شود باعث جابجایی کره ها به شکلی می شود که کره ها نسبت بهم به عقب و جلو حرکت می کنند. این حرکات طولی باعث تراکم و سپس فاصله گیری کره های مجاور می شود.

تولید صوت
صوت در گستره قابل شنیدن معمولا بطور مکانیکی با بلند گو تولید می شود که از یک مخروط کاغذی یا دیافراگم متصل به آهن ربای الکتریکی درست شده است. یک علامت الکتریکی که ولتاژش با الگوی صوتی مطلوب فرق می کند به آهن ربای الکتریکی داده می شود. این عمل حرکت متقابلی در دیافراگم ایجاد می کند و آنهم به نوبه خود تغییر فشار در مولکولهای هوای نزدیک دیافراگم بوجود می آورد و این تغییر فشار از طریق هوا منتشر می شود و هر کس که در دسترس این هوا باشد تغییر فشار را بصورت صوت درک میکند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.